A Szingapúri Nagydíj első szabadedzésétől kezdve a csapatoknak tilos az autók vezetésével kapcsolatban rádiózniuk versenyzőiknek - tabu lett más versenyzők vezetési stílusa, szektoridejeik, a bizonyos pályaszakaszokra vonatkozó beállítások, a sebességváltás vagy az előzési gomb használata. A csapatok nyomására az FIA úgy döntött, hogy az autó technikai paramétereivel - erőforrás, fékek, kuplung stb. - foglalkozó kommunikációt csak jövőre tiltja be.
"Nincs igazán nagy különbség, nem sok mindentől fosztottak meg" - vélekedett Button a változtatásról a két szabadedzés alapján. "A versenyzőket nem lehet többé körbekalauzolni, ennyi a lényeg. Ez talán nem olyan jó hír a Mercedesnek, akik előszeretettel irányítják a pilótáikat. De nekem ilyenre sosem volt szükségem, hogy hol menjek gyorsabban, hol lassabban."
A korábbi világbajnok, akinek jövője kérdéses, kifejezetten jó ötletnek tartja a mezőnyt megosztó módosítást. "Most már a saját kezünkben van a sorsunk! Tetszik nekem, hogy enyém az irányítás, és remélem, a tapasztalt versenyzők előnyben lesznek!"
Az elmondottak ellenére a két Mercedes második és harmadik hellyel kezdte az első edzést, a másodikat pedig Lewis Hamilton megnyerte - Button viszont csak 8. és 7. helyezéseket ért el.