Bottas ráadásul nem is a Pirelli legvizesebb körülményekre készített kék jelzésű esőgumiját, hanem a zöld, átmeneti abroncsot használta. Az intermediate gumi futófelületének mélysége mindössze 2,5 milliméter, így 25 liter vizet szorít ki másodpercenként teljes sebességnél (a négy kerék összesen 100-at), szemben a vizes abronccsal, amely akár 65 litert is képes egy másodperc alatt az autó alól kipréselni. A többi autó keltette átláthatatlan esőfüggöny mellett Bottasnak a vízen való felúszásra is figyelnie kellett, ami a széles Forma-1-es abroncsokkal komoly veszélyt jelent.
"Bottas sebességét figyelni az esőben azon pillanatok egyike volt, amitől az ember libabőrös lesz: ez az, amiről a Forma-1-nek szólnia kell" - vallotta be Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. "Valójában a zöld jelzésű intermediate gumi az egyetlen a választékunkban, amely teljesen változatlan maradt tavalyhoz képest, de még így is képes volt kordában tartani az extrém körülményeket. Ez a teljesítmény a mai F1-versenyzők bátorságáról és tehetségéről is szól. Ez az, amit mindenki látni szeretne."
Az idén érvényes technikai szabályok csökkentették a leszorítóerőt, így az autók az eddigieknél nagyobb csúcssebességet lesznek képesek elérni. Ez alapján a Pirelli elképzelhetőnek tartja, hogy néhány gyors pályán - például az egyenesek által uralt Monzában - megdőljenek a korábbi körrekordok, természetesen az egyenesben elért legjobb sebességekkel együtt.