Lewis Hamilton először tudott zsinórban három futamot megnyerni. Korábbi sikereihez képest meglehetősen későn érkezett számára ez az eredmény: hazájából minden világbajnoknak összejött ez a mesterhármas karrierje során. 25. futamgyőzelmével pedig beérte az örökranglistán Jim Clarkot és főnökét, Niki Laudát.
Hamilton túllépett 1500. élen töltött körén, amivel a 11. helyen áll az örökranglistán.
A brit a szezon első négy versenyéből hármat megnyert, de ennek ellenére sem ő vezeti a pontversenyt. Ilyenre korábban még sosem volt példa - ez részben a jelenlegi pontrendszer miatt jöhetett létre, másrészt pedig a szélsőséges eredmények miatt, hiszen ő egyszer kiesett, Rosberg pedig mindig ott volt mögötte a második helyen.
A Mercedes nyolcadik kettős győzelmét aratta, ezzel olyan legendás csapatokat ért be, mint a Lotus, a Brabham és a Tyrrell. Ez a nyolc ugyan nem tűnik soknak, de így is már csak a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Red Bull szerzett náluk több kettős sikert az F1 története során.
A német márka viszont olyan domináns szezonkezdettel büszkélkedhet, amelyet egyetlen másik csapat sem ért még el soha. Az első négy futam mindegyikét megnyerték, minden pole-t és leggyorsabb kört begyűjtöttek, emellett pedig egyetlen körre sem adták át a vezetést riválisaiknak. Az már csak hab a tortán, hogy egy híján mindenhol kettős győzelmet is arattak. Még olyan korábbi domináns autók sem voltak képesek ilyen szériára, mint az 1988-as McLaren, az 1992-es Williams vagy a 2004-es Ferrari.
Éppen a tíz évvel ezelőtti Ferrari tudott legutóbb három egymást követő futamon is kettős győzelmet szerezni. Michael Schumacher és Rubens Barrichello az Európa, a Kanadai és az USA Nagydíjon. Ezt a szériát ismételte meg most a Mercedes.
Lewis Hamilton, Nico Rosberg és Fernando Alonso korábban csak egyszer álltak együtt a dobogón: a sokat vitatott 2008-as Szingapúri Nagydíjon, 101 versennyel ezelőtt.
Alonso eddig száz százalékos a Kínai Nagydíjakon, hiszen mind a 11 ottani futamon célba ért, és az összes kört befejezte eddig. Jenson Button szintén soha nem esett még ki a pályán, ám ő kétszer is kört kapott - köztük a mostani versenyen is.
Kimi Raikköennel először fordult elő, hogy a sanghaji időmérőn nem tudta legyőzni a csapattársát. A finn emellett egyik legrosszabb szezonkezdetét is teljesíti, hiszen korábban csak 2004-ben történt meg, hogy az első négy futam egyikén sem tudott a legjobb hat között célba érni.
Adrian Sutil zsinórban harmadik futamát nem tudta befejezni. Ilyen rossz sorozata 2008 óta nem volt.
A Lotusnak az első négy futam alatt egy 11. helyezés a legjobb eredménye. Az enstone-i csapat múltjában kutakodva azt láthatjuk, hogy első megtestesülésük, a Toleman 1985-ös szezonja óta nem kezdték ilyen rosszul az évet.
Az idei négy időmérőből háromba is beleszólt az eső, vasárnap viszont mindig száraz maradt az idő. Különös tendencia, hogy a 2013-as szezon kezdete óta 9 időmérőn is szükség volt az esőgumikra, viszont ez idő alatt csak egyetlen verseny, a tavalyi Maláj Nagydíj zajlott részben vizes pályán.
Noha a mezőny a futam teljes távját megtette, hivatalosan mégis két körrel rövidebb volt a verseny a kelleténél, mivel tévesen egy körrel előbb intették le. Nem először történt már ilyen hiba: az 1985-ös Brit Nagydíjon szintén egy körrel korábban került elő a kockás zászló.
15. alkalommal rendeztek versenyt a katolikus húsvét napján. Sokáig kerülték, hogy az F1 ütközzön ezzel az ünneppel, de 1985 óta rendre előfordul ilyen átfedés. A legtöbb húsvéti versenyt Brazíliában rendezték, összesen ötöt. A Maláj Nagydíjra is esett már három, de Kínában most volt ilyen először.
A legtöbb húsvétkor szerzett győzelemmel - nem meglepő - Michael Schumacher rendelkezik. Ő háromszor állhatott a dobogó tetején ezen a napon: 1998-ban Buenos Airesben, 2002-ben Interlagosban és 2003-ban Imolában.