A napokban a mezőny kisebb csapatai egy Jean Todthoz írt levélben fejezték ki aggodalmukat a sport jövőjét és a kevésbé tehetős alakulatok fennmaradását illetően. Christian Horner szerint azonban ez a pánikhangulat felesleges részükről, hiszen nem arról van szó, hogy a nagyobb istállókat tömörítő Stratégiai Munkacsoport a kicsik ellen dolgozna.
"Szerintem egyszerűen az a helyzet, hogy a költségsapkával sohasem tudnánk hatékonyan kontrollálni a kiadásokat" - mondta a Red Bull vezetője. "Abban minden csapat egyetért, hogy költségcsökkentésre van szükség, ezt pedig a legbiztosabb módon a sportszabályokon keresztül tehetjük meg. Az előírásokban kell megkeresnünk azokat a pontokat, amelyek legnagyobb hatással vannak a kiadásainkra."
A Mercedes képviseletében Toto Wolff rámutatott, hogy a brackley-i alakulat valójában támogatta volna a költségsapka bevezetését, amit a hírek szerint elsősorban a Red Bull és a Ferrari ellenzett.
"A költségsapka esetében bizonyos csapatok heves ellenállásával szembesültünk. Ezt pedig el kell fogadnunk" - tette hozzá Wolff. "Elég bizonyítékunk van már rá az elmúlt évekből, hogy a sport- és technikai szabályokkal is lehetséges javítani a helyzeten: ez volt a célja például a tesztek korlátozásának, a hétvégi munkatilalom és a parc fermé bevezetésének is. Remélhetőleg ezen az úton járva újabb megoldásokat találunk."
Nemrégiben fény derült arra, hogy a csapatok már számos lehetőséget mérlegelni kezdtek ezen cél elérésének érdekében, köztük az aktív felfüggesztés újbóli engedélyezését is.