Két csapat élt a pilótacsere lehetőségével az első edzésre. A Saubernél Giedo van der Garde vette át Esteban Gutierrez helyét, míg a Williamsszel Valtteri Bottas autójával visszatért a pályára Susie Wolff.
A versenyzőhölgy a két általa jól ismert helyszínen, Silverstone-ban és itt, Hockenheimben kapott beugrási lehetőséget a csapattól, és remélte, hogy ezúttal minden problémamentesen alakul majd számára azt követően, hogy két héttel ezelőtt már néhány perc után a pálya szélére kellett parkolnia autóját egy műszaki hiba miatt.
Talán el tudjuk képzelni, mi futhatott át az agyán, amikor itt szinte azonnal, már az installációs körének felénél lelassult alatta az autó. Wolff váltóhibát jelzett a csapatnak, és a Williams a jelek szerint 1-es fokozatban ragadt, de a pilótahölgy nagyjából 30 km/órás tempóval vissza tudott gurulni a bokszba, ahol a csapat gyorsan kijavította a hibát, amit a SkySports által sebtében meginterjúvolt Bottas elmondása szerint egy szenzorhiba okozott. A 31 éves Wolff hamar visszatérhetett a pályára, és végül tisztességes programot teljesített, és 22 kört futva mindössze két tizeddel maradt el Felipe Massa idejétől.
A hasmagasságot szabályozó felfüggesztést ugyan végül mindenki kiszerelte az autójából, de ennek hatása az erőviszonyokban egyelőre nem érződik. A Mercedes folytatta dominanciáját, hiszen a hazai pályán versenyző Nico Rosberg futotta meg a legjobb időt Lewis Hamilton előtt. A német leggyorsabb köre nagyjából 2,5 fél másodperccel maradt el Jenson Button 2012-es első edzésen futott legjobb, 1:16.595-ös körétől, amikor két éve a mezőny legutóbb a pályára látogatott.
A különbségek nem voltak nagyok, a közvetlenül mögöttük végző Fernando Alonso, Daniel Ricciardo és Button sem maradtak le vészesen a két Mercedes mögött.
Ha a sorrendre nem is, a FRIC tiltásának hatása lehetett az autók vezethetőségére - több versenyzőtől is kisebb kicsúszásokat láthattunk a kanyarokban, amelyek a korábbi F1-es pilóta, Anthony Davidson szerint visszavezethetők a rendszer hiányára.
Egyeseknek persze ezen felül is voltak problémáik: Kimi Raikkönen a vízpumpa meghibásodása miatt volt kénytelen a kelleténél többet a garázsban időzni, Romain Grosjean pedig DRS-problémával szembesült, a felnyitható hátsó szárnya ugyanis elmozdult és nem csukódott vissza, amint a Lotus pilótája fékezett az egyenes végén. Szerencsére a kanyar kiszélesítésével, de baleset nélkül megúszta az esetet a francia.
Német Nagydíj - 1. szabadedzés végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő | Körök |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:19.131 | 29 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19.196 | 25 |
3 |
Fernando Alonso |
Ferrari | 1:19.423 | 21 |
4 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull | 1:19.697 | 27 |
5 | Jenson Button | McLaren | 1:19.833 | 24 |
6 |
Sebastian Vettel |
Red Bull | 1:20.097 | 28 |
7 |
Kevin Magnussen |
McLaren | 1:20.105 | 32 |
8 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:20.210 | 21 |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:20.337 | 28 |
10 | Adrian Sutil | Sauber | 1:20.505 | 18 |
11 | Felipe Massa | Williams | 1:20.542 | 19 |
12 |
Jean-Éric Vergne |
Toro Rosso | 1:20.586 | 23 |
13 |
Nico Hülkenberg |
Force India | 1:20.592 | 22 |
14 | Sergio Perez | Force India | 1:20.598 | 24 |
15 | Susie Wolff | Williams | 1.20.769 | 22 |
16 |
Giedo van der Garde |
Sauber | 1.20.782 | 23 |
17 |
Romain Grosjean |
Lotus | 1:21.603 | 20 |
18 |
Pastor Maldonado |
Lotus | 1:21.854 | 30 |
19 |
Kamui Kobayashi |
Caterham | 1:22.572 | 31 |
20 | Jules Bianchi | Marussia | 1:22.982 | 24 |
21 |
Marcus Ericsson |
Caterham | 1:23.256 | 35 |
22 | Max Chilton | Marussia | 1:23.299 | 22 |