DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
WTCC

A Honda Magyarországon befoghatja a Citroent?

Ez a kérdés volt a hungaroringi WTCC-hétvége sajtótájékoztatójának központi motívuma. Michelisz Norbert szerint a Honda több mint egy másodpercet gyorsulhat a franciákhoz képest.

Három nappal a vasárnapi versenyek és egyetlennel a Nagy Futam előtt – amelyen Michelisz Norbert és a Citroen pilótái vesznek részt –, csütörtökön tartották a WTCC budapesti sajtótájékoztatóját a Várkert Bazárban, amelyen a helyiek kedvence mellett José Maria Lopez (Citroen) és Rob Huff (Lada) vett részt.

„A verseny teljesen más képet fog festeni, mint az előző kettő” – nyilatkozta Francois Ribeiro, a sorozat szintén jelen levő vezetője, utalva arra, hogy az előző futamokat uraló Citroen 60 kilogrammos pluszsúlyt kap a hétvégére. „Ráadásul a Honda új autót is hoz, amely talán még nagyobb sebességre lesz képes.”

Fotó: Zengő Motorsport Facebook


Ez pedig a japán márka autóját használó Michelisz Norbert malmára hajthatja a vizet. „Az időzítés kitűnő, mivel a szabályok szerint a harmadik helyszínen lép érvénybe a súlykompenzáció, és ez éppen a hungaroringi futam. 60 kilogramm ezen a pályán nagyjából egy másodpercet jelent” – mondta Michelisz, aki hozzátette, a Honda fejlesztései, az új első lökhárító és hosszabb splitter révén pár tizeddel még ennél is többet nyerhetnek egy körön belül a Citroenhez képest. „Úgy 1,2 másodpercet gyorsulhatunk. Ha megnézzük az első két versenyhétvégét, nagyjából ekkora volt a hátrány. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy amikor mi találunk valamit, akkor rendszerint a Citroen is így tesz.”

José Maria Lopez a Rubik-kocka kirakásában is bajnok: öt másodperc alatt végzett vele (a verseny előtt a rendezett kockát háromszor forgatták el)

„Egyet kell értenem a marrakeshi büntetésemmel. El kell ismernem, hogy én követtem el hibát” – vallotta be a magyar pilóta, akit marokkói rajtbalesete miatt 30 másodperces büntetéssel sújtottak. Mikor idén mutatott agresszivitásáról kérdezték, hozzátette, bár ebben az esetben nem fizetődött ki, más helyzetekben előnyére válhat a rámenősség, mint azt argentin futamai mutatják. „Nagy teher nehezedik rám, de hazudnék, ha azt mondanám, 2012-ben nem volt hatalmas a nyomás” – emlékeztetett a szezonra, amikor hazai terepen győzni tudott. Célja, hogy legalább egyik futamon dobogóra állhasson.

A címvédő bajnok, José Maria Lopez először is a hét korábbi részében zajló nürburgringi tesztről beszélt, ahol ő futotta meg a legjobb időt. „Még sosem élveztem ennyire versenypályát” – beszélt a 24 kilométeres aszfaltcsíkról. Az előtte álló hétvégére kitérve ő is bevallotta: „Ez egy nagy lehetőség a nem citroenes versenyzők számára.”

Rob Huff csapata emberfeletti teljesítményét méltatta: alig másfél hete Marokkóban csapattársával, Mikhail Kozlovszkijjal ütközött és törte totálkárosra autóját. „Teljesen újjáépített autóval indulok a versenyen. Három nap alatt építettek egy vadonatúj kocsit, és javították meg a csapattársamét. Emiatt a teszten is csak James (Thompson) autójával tudtam menni néhány kört” – mondta Huff, akit meglepett, mikor a sajtótájékoztató részvevőitől megtudta, Magyarországon a Lada fogalomnak számít. Azt is elárulta, a magyar verseny atmoszférája egyetlen másikéhoz sem hasonlítható.

A rendezvény főtámogatója idén a MOL lesz, amely nem véletlenül döntött úgy, hogy nemcsak Michelisz Norbert, hanem a világbajnoki verseny mögé is beáll. „Sokak szemében a MOL egy kizárólag magyar vállalat, de ez nem igaz. A csoport 40 országban van jelen, összesen harmincezer dolgozóval” – árulta el Dominic Köfner, a vállalat kommunikációs igazgatója.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: