DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Túraautó

DTM: Ekström háromszor megnyert versenye

A rajtnál, szárazon és esőben – az Audi kétszeres bajnok pilótája, Mattias Ekström ihletett formában versenyezte végig a DTM hockenheimi nyitóhétvégéjének vasárnapi futamát, és háromszor is megnyerte azt, mielőtt elsőként intette le a kockás zászló.

Az egyórás verseny száraz pályán kezdődött meg, és Ekström rögtön a rajtnál az élre állt, megelőzve a pole-ból induló Mike Rockenfellert. Ez volt a szenzációs győzelem első kulcsmozzanata. A svéd pilóta ekkor még nem sokáig örülhetett az 1. helynek, a címvédő Marco Wittman ugyanis még az első körben megelőzte Rockenfellert, majd őt is, remek kezdéssel a 3. helyről az élre ugorva.

Ekström győzelmének második kulcsmomentuma a 4. körben érkezett el, a svéd ekkor egy szemfüles manőverrel visszavette a vezetést Wittmantól, ám ellépni nem tudott a BMW-stől, sőt, a futam első tíz percének végén a top5 még teljesen egy bolyban haladt.

Negyedóra elteltével Edoardo Mortara előzte Wittmant a 2. helyért, majd a 17. percben újabb fordulat állt be a verseny menetében, miután elkezdett csöpögni az eső. Az első nedves féktávot rögtön el is mérte Mortara, Wittman és Rockenfeller, de mindhárman gyorsan visszataláltak a pályára. A változó körülményekhez kiválóan alkalmazkodott Ekström, aki körülbelül 3 mp-es előnyre tett szert az élen, amikor a 20. perc táján Mortara és Wittman megkezdték a kötelező kerékcserék sorát. Ennek most praktikus oka is volt, mivel egyre jobban rázendített az eső, így ők már a Hankook vizes pályára alkalmas abroncsaira váltottak.



A következő körben érkezett a bokszba Ekström, Tomczyk és Rockenfeller is, de a kiállások után némileg átrendeződött a sorrend az élmezőnyben, mivel Ekströmtől Mortara vette át a vezetést, míg a top5 további helyein Wittman, Tomczyk és Rockenfeller követték egymást.

Ekström tehát hiába állt már egyszer a rajtnál, majd utána másodszor még száraz pályán, Wittman megelőzésével az élre, most megint kezdhette elölről győzelme felépítését – ezúttal Mortarán kellett átrágnia magát, immár szakadó esőben. A 17. körben, körülbelül féltávnál ezt az akadályt is sikerrel vette, és innentől már egy percig sem lehetett kérdéses az 1. hely sorsa. A svéd a leintésig megnyugtató, több mint 7 másodperces előnyt épített ki magának a 2. helyen befutó Mortarával szemben.

A hajrá a legjobban Gary Paffettnek sikerült, aki előbb Rockenfellert, majd Wittmant is megelőzte egy-egy szép manőverrel, majd Mortarával szemben dolgozott le egy jó 8 mp-es hátrányt, de már csak utolérni tudta, megelőzni nem. Így is minden dicséretet megérdemel, hiszen behozta a dobogóra a Mercedest, a csillagos márka számára tragikus időmérő edzést követően. Legjobb BMW-sként Tomczyk lett a negyedik, megelőzve Wittmant, és a pole-pozícióját végül csak egy szerény 6. helyre váltó Rockenfellert. A Mercedes F1-es tesztpilótája, Pascal Wehrlein a 8. helyen futott célba. 

A második futam végeredménye:

1 Mattias Ekström Audi      
2 Edoardo Mortara Audi     +07.361
3 Gary Paffett Mercedes     +08.171
4 Martin Tomczyk BMW     +18.785
5 Marco Wittmann BMW     +28.929
6 Mike Rockenfeller Audi     +29.819
7 Robert Wickens Mercedes     +30.678
8 Pascal Wehrlein Mercedes     +34.085
9 Bruno Spengler BMW     +38.929
10 Timo Glock BMW     +39.812
11 Christian Vietoris Mercedes     +42.630
12 Timo Scheider Audi     +46.180
13 Jamie Green Audi     +48.527
14 Maxime Martin BMW     +49.838
15 Daniel Juncadella Mercedes     +50.379
16 Maximilian Götz Mercedes     +53.207
17 Tom Blomqvist BMW     +1:06.932
18 Miguel Molina Audi     +1:11.439
19 Nico Müller Audi     +1:12.182
20 António Félix da Costa BMW     +1:21.578
21 Augusto Farfus BMW     +1:24.372
22 Paul Di Resta Mercedes     +1:34.157
Kiesett:        
23 Adrien Tambay Audi      
24 Lucas Auer Mercedes      
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: