DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Túraautó

Ficza a 7. helyen kezdett Malajziában

Magyar idő szerint pénteken kora reggel az első húszperces szabadedzéssel útjára indult a Marcello Lotti által szervezett új nemzetközi túraautós széria, a TCR International Series.

A sorozat történetének első tréningje a SEAT-ok egyértelmű fölényét hozta: az első hét helyet a spanyol márka versenyzői sajátították ki, beleértve a hetedik helyen végző Ficza Ferit is.

Már a Formula-1-es Malajziai Nagydíj két szabadedzése között sorra kerülő első szabadedzést megelőzően érkezett egy fontos hír a most induló TCR International Series kapcsán, miszerint a Hondák 30, az Audik pedig 50 kilós pluszsúllyal vágnak neki a szezonnyitó hétvégének. A szabályok értelmében ugyanis a WTCC-vel ellentétben itt nem csak az egyes versenyhétvégék eredményei alapján osztanak ki kompenzációs súlyokat (ezen a téren is van eltérés, hiszen a világbajnokságon az időeredmények, itt pedig az egyes fordulók során megszerzett pontok alapján kalkulálnak), hanem az egyes modellek közötti technikai eltéréseket is igyekeznek kiegyenlíteni.

 

Pepe Oriola nyerte a TCR első szabadedzését


Erre egyébként nem csak a kocsik súlyával van lehetőségük a döntéshozóknak, hanem például az autók hasmagasságának változtatásával is, a mostani, sepangi hétvégén azonban egyelőre ehhez még nem nyúltak hozzá. A SEAT-ok, az Opelek és a Fordok így tehát a gyári alapértéken, azaz 1260 kg-on futhatnak, míg a Honda Civicek 1290 kilót, az Audi TT-k pedig 1310 kg-ot fognak nyomni – igaz, a közlemény azt is hozzáteszi, hogy ezen még akár a hétvége során is változtathatnak.

Részben valószínűleg ennek köszönhetően, másrészt pedig annak, hogy a SEAT-ok jóval előrébb járnak a fejlesztések terén a többi márkához képest, a spanyol gyártó versenyzői foglalták el az első hét helyet a nyitó tréningen. A leggyorsabbnak a korábban a WTCC-ben már futamot is nyerő, a TCR-ben a Team Craft-Bamboo Lukoil csapatát erősítő Pepe Oriola bizonyult, megelőzve a Target Competition duóját, Michel Nykjaert és Andrea Bellichit. „Ez egy jó edzés volt, noha óriási volt a hőség. A dolgok jól alakultak számomra, jónak éreztem a kocsit, és jó érzés volt végre támadásba lendülni és próbálgatni az autó határait” – nyilatkozta a fiatal éllovas a leintést követően.

Ifj. Ficza Ferenc jól kezdett az új versenysorozatban

Ami a magyar érdekeltséget illeti: a Zengő Motorsport színeiben induló ifj. Ficza Ferenc az említett hetes SEAT-armada végén zárt, bő másfél másodperccel elmaradva spanyol márkatársától. Ez elsőre nem rossz eredmény, bízhatunk benne, hogy Feri gyorsulni fog még a hétvége folyamán, ahogy egyre jobban kiismeri a sepangi aszfaltcsík trükkjeit. Így is megelőzte például a rendkívül rutinos Gianni Morbidellit, aki a legjobb lett a SEAT-ok mögött a Hondájával, míg a szintén a WTCC-ből érkező Franz Engstler a 11. helyen nyitott. 

A TCR történetének első hétvégéje magyar idő szerint 9:45-kor folytatódik a második szabadedzéssel. Sajnos egyelőre úgy tűnik, a tréningeket sem élőkép, sem live timing formájában nem lehet követni az interneten, jó hír azonban, hogy a szombati és vasárnapi futamokat már élőben közvetíti a bajnokság saját youtube-csatornája. Sőt, magyar nyelvű közvetítés is lesz majd a későbbiekben: a sorozat promótere megállapodott a Sport TV-vel, amely a malajziai versenyeket hétfő este felvételről tűzi műsorára, ám az Autós Gyorsasági információi szerint az európai futamoktól kezdve elvileg már élőben fogják adni Ficza Feriék futamait.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

1. P. ORIOLA ESP Team Craft-Bamboo LUKOIL SEAT León racer 2:20.780    
2. M. NYKJAER DEN Target Competition SEAT León racer 2:21.173 0.393  
3. A. BELICCHI ITA Target Competition SEAT León racer 2:21.297 0.517 0.124
4. S. AFANASYEV RUS Team Craft-Bamboo LUKOIL SEAT León racer 2:21.750 0.970 0.453
5. J. GENE ESP Team Craft-Bamboo LUKOIL SEAT León racer 2:21.826 1.046 0.076
6. S. COMINI SUI Target Competition SEAT León racer 2:21.869 1.089 0.043
7. F. FICZA HUN Zengo Motorsport SEAT León racer 2:22.458 1.678 0.589
8. G. MORBIDELLI ITA West Coast Racing Honda Civic TCR 2:23.563 2.783 1.105
9. K. GLEASON USA West Coast Racing Honda Civic TCR 2:23.699 2.919 0.136
10. L. VEGLIA ITA Liqui Moly Team Engstler SEAT León racer 2:24.970 4.190 1.271
11. F. ENGSTLER GER Liqui Moly Team Engstler Audi TT 2:25.117 4.337 0.147
12. M. GRACHEV RUS Liqui Moly Team Engstler Audi TT 2:25.536 4.756 0.419
13. F. YU SIU FUNG HKG Craft-Bamboo Racing SEAT León racer 2:25.878 5.098 0.342
14. R. MUENNICH GER West Coast Racing Honda Civic TCR 2:26.011 5.231 0.133
15. I. SKUZ UKR Campos Racing Opel Astra OPC    
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: