DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 6. péntek

Megvan Montoya LMP1-es tesztjének időpontja

IndyCar-szerelésben sem sűrűn láthatunk versenyzőt beülni egy LMP1-es Porschéba, de Juan Pablo Montoya most pontosan ezt csinálta, hiszen ismét az idei Le Mans-győztes csapatnál járt, ahol ezúttal már az üléspróbát is megejtette.

A kolumbiaival kapcsolatban azt beszélik, hogy 2017-től a Hosszútávú Világbajnokságra válthat, szándékai komolyságát pedig jelzi, hogy már egy tesztről is megállapodott a Porschéval: november 22-én, Bahreinben fogja először kipróbálni az autót, a WEC szezonzárójának másnapján. 

CRwCdv_WsAAf2VV

"Szép kilátásban van részem, miközben az üléspróbát végezzük a bahreini tesztre" - írta Montoya az alábbi kép mellé.

CRwqG9OWwAA7E9ll

MotoGP: Marquez-uralom és Yamaha-rémálom pénteken Aragónban

Ahogy arra előzetesen is számítani lehetett, nagy fölényben kezdte az Aragóniai GP hétvégéjét Marc Marquez. A délelőtti szabadedzésen csaknem egy másodperces előnnyel zárt az élen, délutánra ez aztán bő két tizedre olvadt az öccse, Alex előtt. A testvérpár mögött KTM-ek és Hondák sorakoztak Maverick Vinales vezetésével, aki már fél másodpercet kapott a vb-éllovastól, míg a top 10 végére három ducatis fért még be Fermin Aldeguer, Francesco Bagnaia és Franco Morbidelli révén.

Aprilia nem jutott Q2-be, hiszen a legutóbbi győztes Marco Bezzecchi 11. lett, viszont az igazi katasztrófát a Yamaha élte át: a legjobb Alex Rins lett a 15. helyen, az egész nap során folyamatosan küszködő, az előző három pole-t megszerző Fabio Quartararo pedig mindössze a 18. időt motorozta a délutáni tréningen – még a szabadkártyás márkatárs, Augusto Fernandez is megelőzte. A hétvége két hiányzója a Silverstone-ban bukott Ai Ogura és a suzukai teszten súlyosan megsérülő Luca Marini.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Marc Márquez Ducati 1'46.397  
2. Álex Márquez Gresini Ducati 1'46.601 0.204
3. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'46.953 0.556
4. Joan Mir Honda 1'46.953 0.556
5. Pedro Acosta KTM 1'47.000 0.603
6. Johann Zarco LCR Honda 1'47.058 0.661
7. Brad Binder KTM 1'47.096 0.699
8. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'47.130 0.733
9. Francesco Bagnaia Ducati 1'47.185 0.788
10. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'47.213 0.816
11. Marco Bezzecchi Aprilia 1'47.222 0.825
12. Fabio d Giannantonio VR46 Ducati 1'47.241 0.844
13. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'47.471 1.074
14. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'47.480 1.083
15. Alex Rins Yamaha 1'47.509 1.112
16. Jack Miller Pramac Yamaha 1'47.552 1.155
17. Augusto Fernández Yamaha 1'47.623 1.226
18. Fabio Quartararo Yamaha 1'47.842 1.445
19. Lorenzo Savadori Aprilia 1'48.123 1.726
20. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'48.290 1.893
21. Somkiat Chantra LCR Honda 1'48.501 2.104

motogp-marquez-aragon-ducati-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Sajtó: Stroll rajthoz tud állni az F1-es Kanadai Nagydíjon

Lance Stroll várhatóan rajthoz tud állni a jövő hétvégi Formula-1-es Kanadai Nagydíj, miután a napokban megműtötték a csuklóját – írja értesülései alapján a RacingNews365.com szakoldal. Az Aston Martin múlt szombaton este jelentette be, hogy pilótájuk hetek óta kéz- és csuklófájdalmakkal küzd, amelyek vélhetően még a 2023-as tesztidőszak alatt elszenvedett kerékpárbalesetére vezethetők vissza, emiatt pedig a kanadai nem tudott részt venni a vasárnapi futamon Barcelonában.

Az Aston sem akkor, sem később nem közölt további részleteket Stroll állapotáról – bár azt a pletykát cáfolták, hogy sérülésének köze lenne ahhoz, hogy a versenyző tört-zúzott az időmérős Q2-es búcsúja után –, viszont a hírek szerint a hét elején megoperálták: az a Dr. Xavier Mir műtötte, aki két éve is, és akinek a nevét elsősorban MotoGP-s motorosok orvosi beavatkozásai kapcsán ismerhetünk. Az idézett szaklap úgy tudja, Stroll versenykész fizikai állapotban lesz a jövő hétvégére, így el tud indulni hazai versenyén Montrealban, s ezáltal az Aston mindkét tartalékosa – Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne – rajthoz állhat a Le Mans-i 24 óráson.

f1-stroll-aston

Hamilton és a szomszédok: Folytatódik a lombháború!

Nem elég, hogy a Ferrarival nyújtott eddigi teljesítménye finoman szólva is hagy kívánnivalót maga után, Lewis Hamilton a pályán kívül is harcban áll – méghozzá saját szomszédaival! Napi bulvársztori a Daily Mailnek köszönhetően: a konfliktus abból fakad, hogy a 40 éves pilóta két almafa teljes kivágására, valamint egy hársfa és egy magnólia visszametszésére kért és kapott engedélyt. Indoklása szerint az almafák „gyenge példányok”, a másik két fa pedig már túlnőtte a helyét, és „veszélyesen közel” került a szomszédos épületekhez.

A konfliktus évekkel ezelőttre nyúlik vissza, akkor ugyanis Hamilton kivágatott egy cukorszilvafát, ami miatt heves szomszédháború robbant ki. Az akkori kritikák szerint a versenyző „pusztítja a természetet”, és egyes szomszédok most is felháborodtak: „Ezek a fák több mint száz éve állnak itt, a kivágásuk árt Kensington és egész London levegőjének” – panaszkodott egyikük.

Persze akadnak támogató szomszédok is, akik a galambpiszokkal teli kerteket látva inkább örülnek a ritkításnak, Hamilton pedig nyilvánvalóan nem hagyja, hogy a faállományi vita megakadályozza abban, hogy luxusingatlanját tökéletesítse: korábban már bontatott le nyári pavilont, majd újat húzott fel a helyére, új kaput is építtetett, és úgy általában mindent megtesz, hogy az otthona méltó legyen sztárstátuszához.

Kensingtonban tehát nemcsak az ingatlanárak emelkednek, de a lombháború intenzitása is, Hamilton pedig egyelőre nyerésre áll – legalábbis a szomszédok ellen biztosan.

hamilton-ferrari-4

Briatore: „Ígéretet tettem de Meónak – dobogóra visszük az Alpine-t”

Flavio Briatore az utóbbi időben több ízben is kifejtette, hogy meglátása szerint az Alpine néhány éven belül újra az élmezőnyben lehet – és ezt meg is ígérte a Renault-csoport vezérének, Luca de Meónak.

Az olasz szakember a The New York Timesnak adott interjúban elárulta, hogy komoly célokat tűzött ki az Alpine csapatánál: „Megígértem Lucának, hogy két-három éven belül a csapat a dobogón lesz, vagy nagyon közel hozzá.”

Briatore szerint még a bajnoki cím sem kizárt: „Miért is ne? Ha megnézzük az előttünk lévő csapatokat, nincs bennük semmi különös. Csupán elkötelezettebbek és kevésbé szétszórtak az embereik.”

Kritikát is megfogalmazott a francia istálló korábbi működéséről: „Nem volt könnyű ennél a csapatnál. Embereket felvenni, kirúgni… nem volt rend, nem volt irány, semmi. Mindenki felelős volt, de valójában senki sem vállalta a felelősséget. Sok jó embert elvesztettünk, de most lassacskán visszatérnek hozzánk.”

Hamilton bocsánatot kért barcelonai interjújáért

Az F1-es Spanyol Nagydíjat követően Lewis Hamilton őszintén megmutatta frusztrációját, amikor Rachel Brookesnak nyilatkozott a Sky Sportsnak. A Ferrarihoz idén csatlakozó hétszeres világbajnok lehangolt és szűkszavú válaszokat adott az interjúban: „Nem igazán, nem volt jó nap” – válaszolta Hamilton, amikor Brookes arról kérdezte, tud-e valami pozitívat mondani a futamról. A stratégiáról is csak annyit mondott: „A stratégia jó volt, a csapat remek munkát végzett. Ennyi.”

Brookes igyekezett biztatni: „Nem szeretelek így látni téged.” Hamilton azonban keserű őszinteséggel felelt: „Mit mondhatnék? Nagyon rossz napom volt, és nincs mit mondanom. Nehéz nap volt, nincs mit hozzátenni, szörnyű volt. Nincs értelme magyarázni, nem a te hibád, egyszerűen nem tudom, mit mondjak.” Mikor Brookes felvetette, hogy a Ferrari valószínűleg kideríti majd, mi okozta a gondot, Hamilton önkritikusan annyit felelt: „Biztos vagyok benne, hogy nem fogják, valószínűleg csak én vagyok az oka.”

David Croft, a Sky kommentátora később elárulta: Hamilton a kamerák leállása után is bocsánatot kért Brookestól a hangulatáért. „Nagyon maga alatt volt, a felvétel vége után bocsánatot is kért Racheltől, amiért ilyen kedvetlen volt” – mondta Croft, aki hozzátette, hogy Hamilton ekkor még nem tudott arról, hogy a Ferrari problémát talált az autóján, ami részben magyarázhatta a gyenge teljesítményt.

hamilton-barcelona-1

Marko „badarságnak” nevezte Schumacher elméletét Verstappenről

Max Verstappen a Spanyol Nagydíj után a Russell-lel történt ütközés következtében kapott büntetés miatt elvesztett pontokról azt mondta, hogy „egyébként is túl lassúak vagyunk ahhoz, hogy a bajnoki címért harcoljunk, ez ma ismét világosan látszott.” Verstappen jelenleg 49 pontos hátrányban van az összetettben, és a Red Bull egyelőre nem találja a megfelelő megoldást az autó fejlesztésére.

A helyzetet tovább eszkalálták azok a pletykák, amelyeket Ralf Schumacher vetett fel a Sky Germany egyik elemzésében. A korábbi F1-es pilóta szerint elképzelhető, hogy Verstappen szerződésében létezik egy olyan záradék, amely lehetővé tenné számára a Red Bull elhagyását, ha nem végez az idény végén a top háromban — emiatt akár szándékosan is „veszíthetne” pontokat.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója élesen reagált az elméletre: „Nem tudom, honnan vette ezt a badarságot” – vágott vissza az osztrák az OE24 kérdésére. „Legközelebb, ha találkozom vele, ezt meg is fogom mondani neki.”

Marko elismerte, hogy Verstappen mutathatott volna több önmérsékletet a pályán, de hangsúlyozta, hogy a szerződéses feltételek kapcsán minden efféle találgatás csupán „spekuláció”. A holland hangulata kapcsán ezt mondta: „Próbálom lelkesíteni őt, nem adjuk fel, de végre változtatni kell az autón.”

marko-verstappen-2025

Hosszú Covid-szindrómával küzd Keke Rosberg

Az 1982-es F1-es világbajnok, Keke Rosberg nyíltan beszélt egészségi állapotáról egy finn magazinnak adott interjúban. A 76 éves expilóta, a 2016-os bajnok Nico Rosberg édesapja elárulta: hosszú ideje küzd a hosszú Covid következményeivel: „A koronavírus utáni időszak zavaros volt, nem tudtam, hogy a bezártság okozza-e, vagy valamilyen poszt-Covid betegség áll a háttérben, amikor teljesen elfogy az energia” – nyilatkozta az Apu című finn lapnak.

A fáradtság, a szellemi köd és az állandó kimerültség mára mindennapos küzdelmet okoz Rosberg számára, aki úgy fogalmazott, hogy az orvostudomány sem tud sokat a betegségről: „A hosszú Covid megértése továbbra is a nullán áll. Rengetegen súlyosan szenvednek tőle” – mondta Rosberg, aki a pályán hatalmas küzdő volt, ám az elmúlt években egészen más természetű kihívásokkal kell megbirkóznia:

„Régen volt egy listám a dolgokról, amiket még meg kell csinálnom. Most is van egy listám, de ezen már azok a dolgok szerepelnek, amiket többé nem tudok megcsinálni” – fogalmazott Rosberg, aki ráadásul nemrég szemproblémák miatt kényszerült speciális kezelésre.

keke-rosberg-f1x

Kobayashi több mint 10 év után újra F1-es autóban

Több mint egy évtized után ismét Formula–1-es autó volánja mögé ülhetett Kamui Kobayashi: az egykori japán közönségkedvenc a Haas csapatával tesztel Franciaországban, a Paul Ricard versenypályán.

Kobayashi, aki jelenleg a Toyota World Endurance Championship csapatfőnöke és versenyzője, 2009 és 2014 között 75 F1-es nagydíjon indult. Pályafutása a Toyota gyári csapatánál indult 2009 végén, ám a gyártó az év végén kivonult a szériából. Ezt követően a Sauber színeiben versenyzett, és 2012-ben Suzukában ő szerezte Japán legutóbbi F1-es dobogóját. 2013-ban kihagyott egy évet, majd 2014-ben a Caterham csapatával tért vissza – a gárda pénzügyi nehézségei miatt ez lett Kobayashi utolsó F1-es szezonja.

kobayashi-haas-test-2

Azóta a WEC-sorozatban ért el sikereket: 2020-ban és 2021-ben Jose Maria Lopezzel és Mike Conway-jel az oldalán világbajnoki címet ünnepelhetett, ráadásul utóbbi évben a Le Mans-i 24 órást is megnyerték – s az előző hat évben mindig a bajnoki dobogón végeztek, ráadásul 2021 óta csapatfőnökként is kiveszi a részét a sikerekből.

A mostani teszt a Toyota és a Haas közötti technikai együttműködés eredménye, amely során a japán gyártó tervezési és gyártási szolgáltatásokat nyújt a csapatnak, cserébe pedig a Haas TPC-tesztlehetőséget biztosít a Toyota juniorversenyzőinek, valamint immár Kobayashinak is – emellett tartalékversenyzői szerepben a csapathoz került Ryo Hirakawa, aki idén már két szabadedzésen is részt vett a csapat színeiben.

kobayashi-haas-test-1

Nem akarja a Racing Bullst másolni Pierre Waché, de...

A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Waché kijelentette, hogy átvehetnek néhány dolgot a Racing Bulls autójából, mert azt könnyebb vezetni, mint az RB21-est, viszont összességében lassabb, mint az anyaistálló autója, így nem szabad túlságosan abba az irányba menniük.

Waché jelezte, hogy a Red Bull nem akarja csökkenteni az RB21-esben rejlő potenciált annak érdekében, hogy könnyebbé tegye a vezetését.

„Nem vagyok benne biztos, hogy egy VCARB-ot akarunk létrehozni” – jelentette ki. 

„Tanulhatunk dolgokat, de ha ezt odaadnánk Maxnak, nem vagyok benne biztos, hogy boldog lenne. Ő a legfőbb értékünk a teljesítményt tekintve. Nem akarjuk csökkenteni az autó általános potenciálját, hogy megkönnyítsük a dolgát.”

A szakvezető hozzátette: figyelemmel kísérik a Racing Bullst, és amit lehet, azt megtanulják a második csapattól.

„Nekünk is fejlődni kell, és a VCARB autóinál előny a versenytempó és a gumikezelés.”

f1-racingbulls-redbull

fotó: Red Bull Content Pool

Red Bull: Fontos lenne, hogy két jó pilótánk legyen...

Fontos lenne, hogy két jó pilótával állhasson ki a Red Bull – ezt mondta a Racingnews365.comnak Pierre Waché, a Red Bull technikai igazgatója.

A szakember szerint az autó fejlesztése és beállítása szempontjából kulcsfontosságú lenne, hogy mindkét versenyzőjük ott legyen az élmezőnyben, de ezt már évek óta nem tudják megcsinálni.

„Igen, ez nehéz” – mondta a francia.

„Egy csapat vagyunk, és a problémák is hozzátartoznak. A csapatbajnokságért jutalmaznak minket. Számunkra nagyon fontos, hogy a második versenyzőnk jól teljesítsen. Technikai vezetőként fontos, hogy két versenyző adjon visszajelzést és véleményt” – fogalmazott.

„Még inkább, ha egymáshoz közel működnek, az még jobb nekünk. Jelenleg nem ez van nálunk. Meg kell próbálnunk segíteni Yukit, amennyire csak lehet, ahogy a múltban is tettük. Nem boldogultunk Checóval, nem boldogultunk Liammel. Yukival megpróbáljuk.”

f1-redbull-verstappen-tsunoda

fotó: Red Bull Content Pool

18 büntetőpont két hétvége alatt: eltiltották az Alpine akadémistáját

Max Verstappen még csak közelít az automatikus egyversenyes eltiltás felé azzal, hogy az elmúlt 12 hónapban 11 büntetőpontot gyűjtött össze az F1-ben, a Formula-3-ban azonban egy versenyző bő egy hét leforgása alatt összeszedte ennek a mennyiségnek a másfélszeresét! Az Alpine versenyzői akadémiáját erősítő Nicola Lacorte ugyanis egészen elképesztő ámokfutást produkált Monacóban és Barcelonában, összesítésben bezsebelt 18 büntetőpontja révén pedig ki kell hagynia az F3 soron következő spielbergi fordulóját.

A konkrét lista sem akármilyen a 18 éves olasz esetén: Monacóban két büntetőpontot kapott ütközés okozása és ötöt (!) fekete zászló, azaz kizárás figyelmen kívül hagyása miatt, ehhez gyűjtött még Spanyolországban további négyet ütközésért, kétszer is (!) hármat-hármat biztonsági autós fázis alatti gyorshajtásért, valamint még egyet egy további baleset okozásáért.

f3-lacorte

fotó: DPPI

Döntést hozott az FIA: maradnak a titán kopólemezek, de…

Mint arról mi is írtunk, a múlt hétvégi F1-es Spanyol Nagydíj péntekjén tesztelte az FIA az acélból készült kopólemezeket, amelyekkel a tavaly Kínában, idén pedig Japánban látott fűgyulladásoknak akarja elejét venni. A feltevés ugyanis az, hogy a titán kopóblokkokról lepattanó szikrák járultak hozzá a tüzekhez, acél kopólemez esetén azonban kisebb és gyorsabban kihűlő szikrák keletkeznének. Ennek kipróbálása okán múlt pénteken minden csapat egyik autójának aljára ilyen alkatrészt szereltek fel.

Most az FIA rövid kommünikében közölte, mire jutottak a teszt során. A Formula.hu részére is eljuttatott közlemény úgy fogalmaz, hogy a szezon további részében is maradnak a titánból készült kopólemezek, de arra kérik a csapatokat, hogy minden versenyen rendelkezzenek rozsdamentes acélból készült alkatrésszel is, mivel kötelezővé tehetik azok használatát, ha újból fűgyulladásra kerül sor. Hozzátették, hogy az acél kopóblokkokat további helyszíneken fogják még tesztelni majd.

f1-szikra-padlo

Ikonikus amerikai divatmárkát hoz vissza az F1-be első szponzoraként a Cadillac

Folyamatosan zajlanak a háttérben a munkálatok a Cadillac F1 Teamnél, amelyről márciusban derült ki, hogy hivatalosan is elfogadta a nevezésüket az FIA és a FOM 2026-tól, hogy megérkezzenek a mezőnybe tizenegyedik csapatként. Most pedig újabb mérföldkőhöz érkeztek azzal, hogy bejelentették az első nagy szponzori megállapodásukat, méghozzá a Tommy Hilfigerrel, amellyel többéves szerződést kötöttek. Ennek értelmében amellett, hogy a csapat ruházatát a divatcég adja és saját kollekciókat adnak ki, a logójuk is feltűnik majd az új istálló autóin.

Aligha véletlen a választás, hiszen a Tommy Hilfiger révén még inkább hangsúlyozhatja a Cadillac, hogy egy teljesen amerikai projektről van szó: „Egy amerikai csapat vagyunk, amely minden idők egyik legikonikusabb amerikai márkáját fogja képviselni” – fogalmazott Graeme Lowdon csapatfőnök, míg Tommy Hilfiger annyit tett hozzá ehhez, hogy „Két ikon, egy vízió, az amerikai autósport merész új korszaka”. A Tommy Hilfiger számára amúgy nem ismeretlen az F1, a kilencvenes években a Lotusnak, majd a Ferrarinak is volt szponzora, legutóbb pedig a Mercedesszel működtek együtt a tavalyi idény végéig.

f1-cadillac

„Nem is beszéltünk Piquet-vel” – Briatore még mindig tagadja a Crashgate-et

Flavio Briatore továbbra is állítja: nem ő kérte meg anno Nelson Piquet Jr.-t a 2008-as Szingapúri Nagydíj előtt, hogy csapja szándékosan falnak az autóját, hogy a bokszkiállását éppen előtte teljesítő renault-s csapattárs, Fernando Alonso jól jöjjön ki a safety caros periódusból (amely alatt Felipe Massa elrántotta a tankolócsövet a bokszutcában, ami miatt másfél éve kvázi a 2008-as vb-címért perel az egykori ferraris). A spanyol annak idején megnyerte a futamot, de Piquet csak egy évvel később állt elő azzal, hogy a csapatfőnök Briatore utasítására idézte elő a saját balesetét. Briatorét és a technikai igazgató Pat Symondst eltiltotta az FIA – előbbit örökre, utóbbit öt évre –, ám ezt a döntést később felülírták.

A jelenleg Oliver Oakes távozása után az Alpine csapatvezetői teendőit ellátó Briatore a Corriere olasz lapnak adott friss interjújában épp erre hivatkozva tagadta ismét, amit ifjabb Piquet állított róla: „Ő és én soha nem beszéltünk, sőt a francia bíróság hatályon kívül is helyezte az FIA által kiszabott eltiltást, és még szimbolikus kártérítést is megítéltek nekem” – fogalmazott Briatore, aki azt is elmondta, hogy azóta sem beszélt a brazil pilótával: „Nem, nem érdekel. Akkor sem igazán beszéltem vele sokat, amikor nálam versenyzett.”

Briatore megjegyezte: „vicces”, hogy ugyanaz az FIA-elnök, nevezetesen Max Mosley tiltotta el a Crashgate-ként elhíresült incidens után, aki 1994-ben az ő értelmezése szerint keresztbe akart tenni neki, Michael Schumachernek és a Benettonnak. Hozzátette: az eltiltását követő távozásakor már eleve belefáradt az F1-be.

f1-briatore-piquet

fotó: DPPI

Montoya: Hamiltonnak mérnökcserére van szüksége

Juan Pablo Montoya szerint Lewis Hamiltonnak ideje lenne keményebben fellépnie, és akár a versenymérnöke lecserélését is kérnie, ha új lendületet akar a Ferrarinál. A kolumbiai exversenyző nem kertelt: szerinte Hamiltonnak érdemes lenne elgondolkodnia azon, hogy változtat a közvetlen stábján.

„Sokszor hallani olyasmit a rádióban, hogy ‘A csapattársad meg tudja csinálni’ – ez a gond” – mondta Montoya. „Egy idő után Lewist ez fel fogja idegesíteni, és akár mérnökcserét is kérhet.”

Hamilton idén kezdett el együtt dolgozni a Ferrarinál Riccardo Adamival, aki korábban Sebastian Vettel és Carlos Sainz mérnöke is volt. A váltás különösen éles kontraszt, hiszen a brit korábban a Mercedesnél Peter Bonningtonnal kiváló és rendkívül sikeres kapcsolatot ápolt.

Montoya szerint Adami hozzáállása nem az elvárt szintet hozza: „A mérnök, aki nem válaszol a rádióra… ennél profibbnak kell lenni. Ez nem egészséges se Lewisnak, se a csapatnak.”

„Ha én lennék a Ferrari helyében, meghúznám a fülét, és azt mondanám: ‘Még egy ilyen húzás, és mehetsz az irodába papírokat tologatni!’” – tette hozzá.

Le Mans-t is kihagyná a Stroll helyetti beugrásért az Aston F1-es tartalékosa

Kész lenne akár a Le Mans-i 24 óráson való rajthoz állást is beáldozni Felipe Drugovich, ha a sors úgy hozza, hogy a jövő hétvégi F1-es Kanadai Nagydíjon helyettesíteni kell valakinek Lance Strollt. Az Aston Martin szombat este adott ki közleményt arról, hogy pilótájuk hetek óta kéz- és csuklófájdalmakkal küzd, amelyek valószínűleg a 2023-as kerékpárbalesetére vezethetők vissza és ami miatt nem tudott rajthoz állni a vasárnapi Spanyol Nagydíjon.

Mivel egyelőre nem tudni, meddig tarthat Stroll rehabilitációja – bár pletykák annak kapcsán is vannak, hogy más állhat a háttérben, mivel sajtóértesülések szerint a garázsban dühöngött a versenyző a szombati Q2-es kiesése után –, így felmerülhet, hogy Montrealban sem tud indulni. Az Aston Martin hivatalosan két tartalékversenyzővel rendelkezik Drugovich és Stoffel Vandoorne személyében, ám elvileg mindketten a Le Mans-i 24 óráson versenyeznének ugyanazon a hétvégén, így akár a Mercedes-partnerség révén Valtteri Bottas kölcsönkérése is szóba jöhet.

Drugovich ugyanakkor a Bandnek nyilatkozva arról beszélt, hogy kész akár lemondani a Le Mans-i szereplésről az F1 kedvéért: „Pillanatnyilag még azt sem tudom, pontosan hogyan fognak alakulni innentől kezdve a dolgok. Először is, a legjobbakat kell kívánnunk Lance-nak. Ami Le Mans-t illeti: mindig is a Formula-1 volt a prioritásom, szóval ezt kell fenntartanom addig” – mondta a brazil. Drugovich évek óta az Aston tartalékjaként figyeli a partvonalon kívülről az F1-es történéseket, Stroll említett két évvel korábbi incidense után sem adatott meg neki a debütálás a kanadai visszatérése miatt. Le Mans-ban a #311-es Whelen Cadillac színeiben versenyezne Jack Aitken és Frederik Vesti oldalán.

f1-drugovich-aston

Formula1.5 – Hadjar előretört, Sainz már a harmadik

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Az európai triplán Isack Hadjar szerezte a legtöbb pontot, miután mindhárom dobogós helyezésből begyűjtött egyet-egyet, és mivel az utóbbi két versenyen a listavezető Albonnak csak egy negyedik hely és egy kiesés jutott, előnye 23 pontra olvadt az üldözővel szemben. A pocsék kezdés után Carlos Sainz felzárkózott a harmadik helyre, de szorosan követi őt a Monacóban remeklő Ocon, valamint a Barcelonában pole-t és dobogót jegyző Gasly.

hadjar-happy

A csapatok között óriási a Williams előnye, köszönhetően annak is, hogy miközben Hadjar parádézik, és a nagydíjakon sorozatban öt dobogónál jár, addig a másik Racing Bulls két versenyzője összeadva is alig múlja felül az év elején botladozó és igen peches Fernando Alonsót – aki mostanra megelőzte a Barcelonát kihagyó csapattársát az összetettben, de ez is csak a nyolcadik helyre elég.

pf-bliga-9

Az F2 éllovasa könnyezve idézte fel az őt érő támadásokat

Alex Dunne nehéz időszakot él át a monacói Formula–2-es futamon történt baleset óta. A McLaren juniorja a barcelonai sprintversenyén fantasztikus teljesítménnyel a 19. helyről jött fel másodiknak, ám az örömét beárnyékolta a közösségi médiában kapott heves kritika. A Rodin pilóta őszintén beszélt az újságíróknak az átélt érzelmeiről:

„Monaco után rengeteg üzenetet kaptam. Általában nem olvasom az ilyesmit és nem foglalkozom velük, de a verseny után egy órával letöröltem az összes közösségimédia-alkalmazást a telefonomról, mert életemben nem kaptam még ennyire durva üzeneteket” – mondta az ír versenyző, aki alig tudta visszatartani a könnyeit, amikor arról kérdezték, hogyan élte meg a támadások hullámát:

„Sok üzenet tényleg nagyon-nagyon rossz volt, és őszintén szólva, elég felkavaró is. De nem, szerintem… elnézést…” – mondta könnyeit törölgetve. Ekkor a riportertársak megszakították a beszélgetést, hogy időt adjanak neki megnyugodni.

dunne-barcelona-f2

IndyCar: Kirkwood nyert, Palout falba rakták a balesetekkel tűzdelt detroiti futamon (videó!)

Kyle Kirkwood ismét bebizonyította, hogy ő az utcák királya az IndyCarban: Long Beach után idei második győzelmét aratta az Indy 500-at követő első versenyen Detroitban. Ezzel továbbra is az Andretti pilótája az egyetlen, aki futamot tudott nyerni 2025-ben Alex Palou mellett. Kirkwood mellé Santino Ferrucci és Colton Herta állhatott még fel a dobogóra, miután egy kései piros zászlós megszakítást követően mindketten megelőzték Will Powert.

A piros zászlók akkor kerültek elő, amikor Louis Foster felfüggesztése eltört és emiatt beleszáguldott hátulról Felix Rosenqvistbe, így mindketten nagy tempóval a falba csapódtak. Balesetekből ezen kívül sem volt hiány Detroit utcáin, ütközött például Scott McLaughlin és Callum Ilott is, de a legfontosabb kétségkívül az volt, amikor Palounak ment neki hátulról David Malukas, így megszakadt a Ganassi spanyoljának szinte hibátlan idei sorozata és kiesett. Persze a bajnoki tabellán így is tetemes maradt a fórja: 90 ponttal vezet a vasárnap hetedik Pato O’Ward előtt, aki csak 12 és 16 ponttal előzi Kirkwoodot és Christian Lundgaard-t.

A verseny videós összefoglalója:

A futam végeredménye:

1. Kyle Kirkwood Andretti  
2. Santino Ferrucci A. J. Foyt Enterprises 3.5931
3. Colton Herta Andretti 4.9427
4. Will Power Team Penske 5.4488
5. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 6.2189
6. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 8.5237
7. Patricio O'Ward Arrow McLaren 9.1683
8. Christian Lundgaard Arrow McLaren 9.7823
9. Josef Newgarden Team Penske 18.7691
10. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 19.4492
11. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 19.9431
12. Scott McLaughlin Team Penske 20.4172
13. Marcus Ericsson Andretti 20.7988
14. David Malukas A. J. Foyt Enterprises 21.5169
15. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 22.1711
16. Robert Shwartzman Prema 29.0575
17. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 33.6641
18. Jacob Abel Dale Coyne Racing 48.9180
19. Nolan Siegel Arrow McLaren 2 kör /43.4463
20. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 3 kör /39.3127
21. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Kiesett
22. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing Kiesett
23. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing Kiesett
24. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Kiesett
25. Alex Palou Chip Ganassi Racing Kiesett
26. Callum Ilott Prema Kiesett
27. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing Kiesett

Leclerc megúszta a büntetést Barcelonában

Charles Leclerc nem kapott büntetést azt követően, hogy az F1-es Spanyol Nagydíj biztonsági autós újraindítását követően összekoccant Max Verstappennel, miközben a célegyenesben megelőzte a hollandot. A monacói a futam után elmondta, hogy szándékosan kerülte az ideális ívet, hogy szélárnyékot foghasson az előtte haladó autóról. Ennek következtében került egymás mellé a két versenyző, ahol enyhe koccanás történt.

A felügyelők az eset vizsgálata után így fogalmaztak: „Az 1-es autó (Verstappen) elveszítette a tapadást a 14-es kanyarban, ezért védekeznie kellett a 16-os autó (Leclerc) ellen. Leclerc megkezdte az előzést a célegyenesben, mindkét autó kissé egymás felé mozdult a pálya közepén, és ennek következtében kisebb ütközés történt.”

Hozzátették: „Mindkét pilóta úgy vélte, hogy az ütközés elkerülhető lett volna, és akár súlyosabb balesethez is vezethetett volna, de egyikük sem volt teljes mértékben vagy túlnyomórészt hibás. Ezért nem tettünk további lépéseket.”

verstappen-leclerc-barcelona