DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 12. szombat

A nap idézete: Mika Hakkinen mondása aktuálisabb, mint valaha

"Ahhoz, hogy jó győztes légy, jó vesztesnek is kell lenned" (Mika Hakkinen a Michael Schumacherrel szemben 2000-ben elveszített bajnoki csatát követően)

pf_roshamAh

Szimulátorozással kezdődött Bortoleto és Verstappen barátsága

Max Verstappennel és Oliver Bearmannal ápolja a legszorosabb kapcsolatot a 2025-ös mezőny elsőévese, Gabriel Bortoleto. A négyszeres világbajnokkal két éve lett jóban, a közös szenvedély révén – derül ki a Formula1.com interjújából.

„Max és Bearman az a két srác, akikhez a legközelebb állok, akikkel gyakran beszélek és találkozom” – válaszolt arra a kérdésre Bortoleto, kik legjobb barátai a paddockból. A négyszeres világbajnokkal kialakult szoros kapcsolatról külön megkérdezték:

„Nos, úgy kezdődött, hogy sokat videójátékoztam és szimulátoroztam Maxszal, amikor még az F3-ban voltam. Az F3-as előszezonban, januárban, februárban kezdtünk gyakorolni. Van egy jó kis csoportunk barátokkal, együtt játszunk és szimulátorozunk, a csapatának, a Team Redline-nak pedig nagykövete is vagyok. Így kezdődött minden. Azóta is rengeteget játszunk együtt, amit nagyon élvezünk.”

Ugyanebben az interjúban Verstappen még egyszer előbukkant – amikor arról kérdezték a brazilt, melyik csapatfőnököt és versenyzőt vinné egy lakatlan szigetre:

„Valószínűleg Mattia Binottót, aki nagyon értelmes ember, úgy érzem, sokat segíthetne egy lakatlan szigeten, építeni valamit és egyebekben. A versenyző pedig… talán Maxot mondanám, mert mindig békében van mindennel, nem szokott sok mindenre panaszkodni, amikor beszélek vele, mindig azt mondja, minden rendben van” – válaszolta Bortoleto.

Fotó: Red Bull Content Pool

Visszaült 2008-as „bajnoki autójába” Felipe Massa

A héten zajló Goodwood Festival of Speed egyik szereplőjeként a 11-szeres Formula-1-es nagydíjgyőztes, Felipe Massa tűnt fel, aki visszaült az F2008-as versenygépbe, amely az emlékezetes 17 évvel ezelőtti, és brazil versenyző bírósági pere miatt mostanában is sokat emlegetett szezon során volt a Ferrari versenygépe, amely máig utolsó konstruktőri vb-címéhez juttatta a csapatot, Massát pedig a vb-ezüstéremhez, egyetlen pontra Lewis Hamiltontól.

Massa egy érdekes elszólást tett Goodwoodban: összhangban a 2008-as vb-címért indított bírósági ügyével – amely körül mostanában nagy a csend, a tavaly októberi nyilatkozat óta, miszerint a versenyzőnek sokba kerül a pereskedés – megjegyezte, ezzel az autóval nyerte meg a vb-címet a Ferrari és ő maga.

„Csodálatos érzés ennyi idő után a 2008-as autót vezetni. Lenyűgöző volt olyan sokáig a Ferrari részének lenni, és kétségtelenül ez volt a legjobb évem. Ezzel az autóval ötször (valójában hatszor – a szerk.) nyertem. Ez volt a Ferrari utolsó bajnoki címe – és azt mondanám, az enyém is. Lenyűgöző pillanat itt lenni Goodwoodban” – nyilatkozta a helyszínen Massa.

Hozzátette még, előzetesen bizonytalan volt, mennyire lesz kényelmes számára az ülés, hiszen az elmúlt években súlyt szedett fel, de végül gond nélkül belefért a pilótafülkébe, és otthon érezte magát ott.

Tsunoda sportpszichológus segítségével próbál javítani

Helmut Marko elmondása szerint intenzív megbeszéléseket folytattak Yuki Tsunodával, aki a gyenge sorozata ellenére még mindig fejlődési pályán van a Red Bull értékelése szerint. A japán pilóta zsinórban öt versenyt zárt pont nélkül, és beállította Mark Webber 2009-es negatív szériáját.

Marko szerint azonban Silverstone-ban már láttak biztató jeleket: a szabadedzéseken kisebb volt a lemaradása Max Verstappenhez képest, mint korábban, Tsunoda ráadásul sportpszichológussal dolgozik, hogy mentálisan is előrelépjen.

"Tsunoda küzdött néhány hétvégén, de Silverstone-ban már láttunk egy felfelé ívelő tendenciát. A legtöbb szabadedzésen kisebb volt a lemaradása Maxhoz képest, mint korábban, és a tizenegyedik helyről rajtolhatott. Intenzív megbeszéléseket folytattunk Yukival, aki sportpszichológusokkal is dolgozik. Sajnos, akárcsak Maxnak, neki sem volt esélye a legutóbbi hétvégén” – mondta Marko.

„Észrevettük a teljesítmény javulását Yukinál, és optimisták vagyunk, hogy ez hamarosan a pontokban is megmutatkozik” – tette hozzá a bikások tanácsadója.

Veszekedés előzte meg Horner távozását

Christian Horner váratlan elbocsátása előtt néhány nappal újabb feszültség alakult ki közte és Jos Verstappen között – erről Ralf Schumacher számolt be a német Sky Sports podcastjében. Az egykori F1-es pilóta elmondása szerint a Brit Nagydíj hétvégéjén személyesen is tanúja volt egy látványos és verbálisan is feszült összeszólalkozásnak Silverstone-ban.

„Ismét volt egy vita, vagy legalábbis egy heves szóváltás Jos Verstappen, Christian Horner és a sajtófőnök között. Látszott, hogy Jos egyáltalán nem elégedett a helyzettel” – mondta Schumacher.

Ez az incidens újabb jele volt annak, milyen mélyek voltak a repedések Horner és Verstappenék között. A konfliktus még Bahreinben kezdődött 2024 elején, amikor Horner ellen belső vizsgálat indult egy női alkalmazottal szembeni helytelen viselkedés vádjával. Bár az ügyvezető hivatalosan felmentést kapott, Jos Verstappen akkor úgy fogalmazott: ha Horner marad, „darabokra szakadhat a csapat”.

A közelmúltban Jos Verstappen a De Telegraafnak adott interjúban még azt mondta, javult a viszonyuk: „Kölcsönös tisztelet kell, és ez megvan. Én őszinte vagyok, mindig kimondom, amit gondolok. Ezt számításba kell venniük, én nem változok. Senki kedvéért.”

Nos, Horner kedvéért már biztosan nem kell…

jos-horner-2024

Marko szerint versenyképes a Red Bull fiatal vonala

Az F1-es Brit Nagydíjat követően Helmut Marko a Speedweek hasábjain értekezett a Red Bull versenyzőiről, köztük a Racing Bulls pilótáiról és a szabadedzésen lehetőséget kapó Arvid Lindbladról. Mint mondta, a középmezőny szoros versenye megnehezíti a fiatalok helyzetét, de bízik bennük.

„A mai Formula–1 középmezőnye elképesztően szoros, és sokan elfelejtik, hogy Liam és Isack a mezőny legfiatalabb párosa” – emelte ki Marko. „Lawson és Hadjar elég erősek ahhoz, hogy helytálljanak, és innentől a csapat napi formája, beleértve a stratégiát is, határozza meg a teljesítményüket. Ha minden optimálisan alakul, Isack és Liam képesek a középmezőny élén versenyezni, ezt várjuk tőlük a jövőben is.”

A Red Bull egy másik ígéretes fiatalja, Arvid Lindblad az első szabadedzésen vezethette az RB20-ast Silverstone-ban. Marko elégedetten nyilatkozott róla: „Szerintünk remek munkát végzett, a tempója rendben volt, hasznos visszajelzéseket adott, és a technikusok is elégedettek voltak.” Ahogy Marko kiemelte, Lindblad a Brit Nagydíj utáni héten ismét autóba ült, és több mint 100 kört teljesített – eközben kiváló fizikai állapotot és versenyképes köridőket mutatott.

hadjar-lawson-5

MotoGP: Di Giannantonio rekordidővel a Marquezek előtt pénteken a Sachsenringen

Sokáig úgy tűnt, hogy várakozásoknak megfelelően Marc Marquez elsőségével veszi kezdetét a Német GP hétvégéje pénteken a Sachsenringen, amely a vb-éllovas spanyol egyik legerősebb pályája: 2010 és 2021 között zsinórban 11 győzelmet aratott rajta. A délutáni egyórás gyakorlás legvégén azonban jött Fabio di Giannantonio, aki 1:19,071-es körrekordot futva zárt az élen a VR46 Ducatival. Mögötte ráadásul nem is Marc, hanem Alex Marquez végzett másodikként: a gresinis úgy remekelt, hogy két hete kézsérülést szenvedett az asseni bukása során.

A három ducatis mögött a yamahás Fabio Quartararo és a KTM-es Pedro Acosta következett, majd jött a másik VR46-os Franco Morbidelli és a tréning elején bukó Marco Bezzecchi. A top 10-be és ezáltal a Q2-be Jack Miller, Francesco Bagnaia és Brad Binder fért még be, Maverick Vinalesnek és a hajrában eleső Johann Zarcónak azonban már a Q1-ben is jelenése lesz a szombati időmérőn. Hiányzott a mezőnyből az edzésbalesetet szenvedő Somkiat Chantra és a vakbélgyulladással kórházba kerülő Enea Bastianini (illetve természetesen Jorge Martin, akinek kapcsán friss hír, hogy talán mégis maradna az Apriliánál 2026-ra).

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'19.071  
2. Álex Márquez Gresini Ducati 1'19.408 0.337
3. Marc Márquez Ducati 1'19.461 0.390
4. Fabio Quartararo Yamaha 1'19.524 0.453
5. Pedro Acosta KTM 1'19.560 0.489
6. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'19.592 0.521
7. Marco Bezzecchi Aprilia 1'19.595 0.524
8. Jack Miller Pramac Yamaha 1'19.637 0.566
9. Francesco Bagnaia Ducati 1'19.698 0.627
10. Brad Binder KTM 1'19.733 0.662
11. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'19.780 0.709
12. Johann Zarco LCR Honda 1'19.964 0.893
13. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'20.004 0.933
14. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'20.005 0.934
15. Joan Mir Honda 1'20.099 1.028
16. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'20.191 1.120
17. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'20.202 1.131
18. Luca Marini Honda 1'20.309 1.238
19. Alex Rins Yamaha 1'20.668 1.597
20. Lorenzo Savadori Aprilia 1'20.722 1.651

motogp-digiannantonio-sachs-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Az Aston és a Sauber tesztelte a Pirelli 2026-os F1-es abroncsait

A Brit Nagydíj utáni napokban újabb Pirelli-tesztre került sor: a prototípusokat tavaly elsőként kipróbáló Aston Martin és a hasonló eseményen most először részt vevő Stake maradt Silverstone-ban, hogy segítse a gumigyártó felkészülését a 2026-os szezonra. Mario Isoláék elmondása szerint két célja volt a kétnapos gyakorlásnak: egyfelől az elöl 25, hátul 30 milliméterrel kesknyebb abroncsok konstrukciójának véglegesítése, másfelől a három legkeményebbnek szánt keveréknek (C1, C2 és C3) a próbálgatása. Ez utóbbi érdekében a két istálló a második nap délelőttjén előbb viszonylag rövid, majd délután hosszabb etapokat is teljesített, követve a Pirelli programját és utasításait. A gumik szerkezetét egyébként szeptember 1-jéig kell homologizálnia a Pirellinek a szabályok értelmében.

f1-pirelli-teszt-1-aston

Az Aston és a Sauber is a 2026-os szabályrendszer követelményeit imitálandó egy átalakított öszvérautóval – a Pirelli közlése szerint az AMR25-ös és a C45-ös jelentette az alapokat – segítette a gumigyártó munkáját. Az Astonnál kedden Felipe Drugovich, szerdán Lance Stroll állt munkába, míg a Stake-nél mindkét napot Gabriel Bortoleto teljesítette. Drugovich 112 kör alatt 1:30,119-es legjobbig jutott, Stroll 126 kör után 1:30,195-ig, míg Bortoleto összesen 220 kört teljesített, amelyek közül 1:31,341 volt a leggyorsabb – de persze az időknek a Pirelli által diktált program és az öszvérautók miatt semmi jelentősége nincs. A Pirelli-tesztek sora pedig épp nálunk, a Hungaroringen folytatódik majd az F1-es Magyar Nagydíj utáni kedden-szerdán, de Isola elmondása szerint gyakorolni fognak Monzában, Mugellóban és Mexikóvárosban is.

f1-pirelli-teszt-2-stake

Videó: Így vezette Brad Pitt az F1-es McLarent a COTA-n

Mint arról mi is írtunk, azok után, hogy eljátszotta a mozikban két hete debütált és azóta komoly kasszasikert elkönyvelő F1-film főszerepét, és eközben egy átalakított Formula-2-es versenygépet is vezetett Sonny Hayesként, Brad Pitt pár hete egy valódi Formula-1-es autóba is beülhetett. A McLaren adott lehetőséget a hollywoodi sztárnak, hogy kipróbálja a 2023-as masinát, az MCL60-ast Lando Norris társaságában az USA Nagydíjnak otthont adó Circuit of the Americas versenypályán.

Az F1 pedig most egy hosszabb videót is közzétett az eseményről, amelyen nemcsak onboard felvételt láthatunk a rádiózás kíséretében Brad Pitt néhány köréről, hanem azt is, hogyan készítették fel a színészt a bevetésre a McLarennél. A videó IDE vagy a fotóra kattintva tekinthető meg:

bradpitt-mclaren-video

Magyar dömping az Eb-n: 11 hazai induló lesz Nyirádon

A korábbi évekhez hasonlóan elárasztják a magyar vendégindulók a Ralikrossz Világ- és Európa-bajnokság 2025-ös szezonjának harmadik, Nyirádon tartott fordulóját július 19-20-án.

Mindkét Eb-kategóriában hemzsegni fognak a magyarok, különösen az Euro RX1-ben: a 13 indulóból hét magyar lesz, az első két fordulót teljesítő Kiss László mellé csatlakozik a korábbi évekkel ellentétben idén már nem fix résztvevő Kárai Tamás, Koncseg Zoltán és Mózer Attila, valamint Mózer Márk és két debütáló, Andor Trepák és Horváth Ottó – néhány magyar névvel meggyűlt a bajuk a listát összeíróknak, de ez végső soron érthető.

Az Euro RX3-ban Körmöczi Balázs és Kovács Sámuel fix résztvevő, Kacor Levente Svédországban csatlakozott hozzájuk, Végh Tamás pedig tavaly indult már Nyirádon – ebben a kategóriában a 12 résztvevő harmadát alkotják ők.

A világbajnokság mezőnyében nyolc résztvevőt látunk majd, a KMS harmadik elektromos autója Nyirádon nem szerepel.

 

Fotó: Red Bull Content Pool

Öt futam pont nélkül: Tsunoda mélyrepülésben

Yuki Tsunoda beállította a Red Bull egyik legrégebbi csapatrekordját: Mark Webber és 2007 óta ő az első, aki öt egymást követő versenyen nem tudott pontot szerezni az osztrák csapat színeiben. A japán versenyző az idei Japán Nagydíj előtt váltotta Liam Lawsont, és azóta tíz nagydíjon állt rajthoz a Red Bullnál, de mindössze hét pontot gyűjtött. Legutóbb Imolában végzett pontszerző helyen – ott is csak a tizedik lett. Azóta viszont mélyrepülés következett, Silverstone-ban például csak a 15. helyen ért célba.

marko-tsunoda-2025

Tsunoda teljesítménye az időmérőkön sem javul: az elmúlt hat futamon háromszor is már a Q1-ben búcsúzott. A problémát tovább súlyosbítja, hogy a Red Bull második versenyzőjének teljesítménye továbbra sem közelíti meg Max Verstappenét. Míg a holland négyszeres világbajnok Silverstone-ban újabb bravúros pole-t szerzett, Tsunoda még a Q3-ba sem jutott be. Ráadásul az utóbbi négy versenyhétvégén a Stake F1 több pontot szerzett, mint a Red Bull – ami jól jelzi, mennyire súlyos a második versenyző körüli helyzet.

Az alábbiakban összegezzük, mely Red Bull-versenyzőknek voltak a leghosszabb pont nélküli sorozatai – mint látható, a Tsunodáénál hosszabb szériák a csapat történetének első éveiből származnak.

Christian Klien

2006

10 futam

David Coulthard

2006–2007

8 futam

Mark Webber

2007

6 futam

Yuki Tsunoda

2025

5 futam

Senki más nem nullázott zsinórban háromnál többször a Red Bull színeiben.

A japán átlagos célba érési mutatójánál rosszabbat csak a két futamot teljesítő Lawson és a 2006-ban három versenyt futó Doornbos tud felmutatni a Red Bull-lal.

 

Megszületett James Vowles második gyermeke

A Williams F1-es csapatfőnöke, James Vowles bejelentette, hogy megszületett második közös gyermeke feleségével, Rachellel.

Már a Brit Nagydíj alatt is készenlétben volt Vowles, hiszen az előzetes várakozások szerint a versenyhétvége során várták az újszülöttet, de végül csak a nagydíj után jött a világra.

A párnak van már egy közös lánya, aki 2023-ban született, és Vowles akkor kihagyta a Mexikóvárosi Nagydíjat azért, hogy jelen lehessen.

f1-vowles-williams

fotó: Williams Racing

Elhunyt Christian Horner első felesége

A Daily Mail szerint Christian Horner első felesége, Beverley Allen mindössze 58 évesen elhunyt a szemrákkal folytatott hosszú küzdelem után. Halála állítólag mindössze tíz nappal az elbocsátása előtt következett be.

Mielőtt feleségül vette a híres Spice Girls énekesnőt, Geri Halliwellt, Horner 14 évig élt kapcsolatban Allennel, aki jelentős szerepet játszott abban, hogy a 2000-es évek közepén F1-es csapatfőnökként felemelkedett.

2013 októberében közös gyermekük született, majd pár hónappal később szakítottak, és Horner alig egy évvel később eljegyezte Halliwellt.

f1-redbull-horner

 

A kanadai lecke nyomot hagyott a McLarenben

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke óva intette alakulatát attól, hogy megismétlődjön az F1-es Kanadai Nagydíjhoz hasonló fiaskó. A montreali versenyen Lando Norris és Oscar Piastri a hajrában ütköztek, miközben a negyedik helyért harcoltak, ezzel pedig a szezon eddigi leggyengébb hétvégéjét zárták a wokingiak – már csak azért is, mert addig sem teljesítettek olyan magas szinten, mint az összes többi eddigi hétvégén.

„A Kanadai Nagydíj világosan megmutatta, ha hibázunk, már nem nyerünk. A győzelem nem garantált, azt ki kell érdemelni” – fogalmazott Stella a McLaren Racing Live eseményen, hangsúlyozva, hogy a sikeres második félévhez nemcsak az eredményeket kell ismételni, hanem ugyanazt az elkötelezettséget is fenn kell tartani.

A McLaren idén kilenc győzelmet aratott az első tizenkét futamon, és jelenleg kiemelkedő formában van, Stella azonban hangsúlyozta, hogy nem szabad lebecsülni az ellenfeleket. „A küldetésünk a szezon második felére, hogy minden versenyen a lehető legtöbbet hozzuk ki magunkból, és továbbra is érzelmeket adjunk a szurkolóinknak.”

stella-saudi

Csaknem három hónap után újra MotoGP-motoron Martin – Brnóban vissza is térhet

Közel három hónappal a Katari Nagydíjon elszenvedett balesete után szerdán újra MotoGP-motorra ülhetett Jorge Martin. A regnáló világbajnok a lusaili bukása során számos bordatörést szenvedett és légmell is kialakult nála, így a hazatérése is hetekbe került. Az utóbbi időben azonban jól haladt a rehabilitációja, a múlt héten már motorra is pattant, szerdán pedig Misanóban egy privát teszten – amelyre épp a csapata által kezdeményezett és kiharcolt új szabály ad lehetőséget a sérülésből visszatérő versenyzők számára – vezethette az Aprilia RS-GP-t is, amelynek nyergében a beszámolók szerint 64 kört teljesített.

martin-1

„Remekül éreztem magam. Nagyszerű munkát végeztünk az elejétől, egyre többet a nap folyamán. Szóval rendkívül örülök és készen állok arra, ami jön. A terv az, hogy Brnóban visszatérek. Remélem, minden jól megy a héten, megfelelő körülmények között edzhetek, és bízom benne, hogy találkozunk Brnóban” – fogalmazott a tesztnap végén Martin, aki tehát a jövő hétvégi Cseh Nagydíjon (amely a nyári szünet előtti utolsó forduló lesz) térhet vissza, amennyiben megfelel az orvosi vizsgálatokon. Az persze kérdés, hogy milyen hangulatban zajlik majd ez a visszatérés annak fényében, ami a spanyol címvédő és az Aprilia között az előbbi által szándékolt szerződésbontás kapcsán történik –erről részletesen beszéltünk a Formula Motocast múlt heti adásában, amely a fotó alatti videóban hallgatható meg:

martin-2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen is elköszönt Hornertől

Röviden köszönt el Christian Hornertől a Red Bull négyszeres világbajnok címvédő pilótája, Max Verstappen:

„Az első futamgyőzelmemtől kezdve a négy világbajnoki címig hihetetlen sikereket értünk el együtt. Emlékezetes versenyeket nyertünk és számtalan rekordot döntöttünk meg. Köszönök mindent, Christian!” – írta közösségi oldalán Verstappen.

f1-verstappen-horner-redbull

„Akkor voltak a legrosszabbak a látási viszonyok” – Hadjar meglepődött az újraindításon

Isack Hadjart meglepte, hogy a versenyirányítás újraindította az F1-es Brit Nagydíj futamát a 17. körben, miközben szakadt az eső és borzalmasak voltak a látási viszonyok. A Racing Bulls franciája ennek esett áldozatául, hátulról ugyanis nekiment Andrea Kimi Antonellinek, és kiesett. Az ütközésért épp a körülmények miatt nem meszeltek el senkit a felügyelők.

„Az újraindításnál voltak a legrosszabbak a látási viszonyok. Szerintem nem volt értelme olyan körülmények között versenyezni, mert már a safety car mögött megtett körök során sem láttunk sokat” – magyarázta Hadjar, akit a RacingNews365.com idéz. „A gumihőmérsékletek is visszaestek. Minden trükkössé vált. Igazából meg is lepődtem, hogy nem vártunk a körülmények javulására, de végső soron eléggé megjósolható volt a baleset.”

f1-hadjar-racingbulls-brit

Az FIA-elnök és Verstappen kapcsolata „olyan jó, mint bármelyik kapcsolat”

Nem túl fényes a hangulat a jelenlegi FIA-elnök Mohammed Ben Sulayem körül. Nemrég Tim Mayer, az elnökválasztáson induló kihívója fogalmazott úgy, hogy a jelenlegi elnök rettegésben tart mindenkit az FIA-n belül. Ben Sulayem ezen vádakra ironikus és vicces megjegyzésekkel reagált.

Max Verstappen június végén nyilatkozott úgy, hogy nem meri kifejteni a véleményét bizonyos dolgokkal kapcsolatban a sajtótájékoztatókon, mivel tart az FIA büntetésétől. Ben Sulayem elnököt arról kérdezték Silverstone-ban, hogy milyen a kapcsolata a holland világbajnokkal – az elnök kissé elkalandozott a tárgytól válaszában.

„Olyan jó, mint bármelyik kapcsolat” – idézi a RacingNews365 az elnököt. „Ő egy bajnok, egy fiatal bajnok. Éhes, okos és nagyon nyerni akar. A McLaren versenyzőivel, Landóval és Oscarral ugyanez a helyzet, és ott van Leclerc is. Mindannyian remek pilóták.”

„Annyira érettek. Látni az arcukon, mennyit fejlődtek. Ha visszamennénk 10-15 évet, nem látnánk az életkorukat. Nézzétek meg Kimit. Amikor aláírtam a szuperlicenszét, megnéztem az életkorát. Egyszerűen hihetetlen” – mondta. 

Amikor Wolff megütötte Raikkönent Russell miatt

Érdekes történetről számolt be nemrégiben Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. A csapatvezető 2018-ban részt vett az FIA díjátadó gáláján, amelyen George Russell, az akkori F2-es bajnok, és a Ferrarival az F1-es tabella harmadik helyén végző Kimi Raikkönen is jelen voltak. 

Russell már akkor a Mercedes, így Wolff támogatását élvezte, az osztrák vezető pedig nem nézte jó szemmel, hogy a ceremónián részegen megjelenő finn pilóta sértegette a fiatal brit tehetséget.

Mielőtt Wolff elmondta volna az ORF-nek a történetet, Russell beleegyezését kérte, aki csak így reagált: „Rád bízom, engem úgysem érint.”

Ezután Wolff belekezdett a mesélésbe: „Egy kissé kellemetlen történet, de ez történt. Én egy olyan környezetben nőttem fel, ahol néha meg kellett védened magad. Szentpéterváron voltunk a díjátadó ceremónián, és egy Formula-1-es pilóta sértegette George-ot annak ellenére, hogy megnyerte az F2-t” – idézi a RacingNews365. 

„Aztán meg kellett ütnöm, és ennyi volt. Bármit megtennék a családomért vagy a csapatomért. Bármikor átkarolom őket, ha meg kell védenem őket. Ugyanígy nekem is szükségem van a csapatom támogatására.”

Szívesen látna kínai 12. csapatot az F1-ben az FIA elnöke

Noha még a Cadillac sem mutatkozott be élesben a Formula-1-ben tizenegyedik istállóként, Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke máris ismét a tizenkettedik istálló lehetőségéről beszélt. A Cadillac formációja csak hosszas folyamat végén kapta meg a zöld lámpát az F1 kereskedelmi jogtulajdonosától, a FOM-tól, Ben Sulayem azonban biztos benne, hogy egy kínai alakulatra rábólintanának:

„Továbbra is úgy érzem, hogy inkább több csapatra van szükségünk, mint több versenyre” – idézi Ben Sulayemet a RacingNews365.com. „Amikor megnyitottuk az eljárást, mi alapján született meg az eredmény? Megnéztük a kompetenciát vizsgáló keretrendszert anélkül, hogy figyeltük volna, melyik cégről van szó, csak azt, hogy megfelelt-e az FIA követelményeinknek. Lesz egy 11. csapatunk.”

„Szerintem meg kell majd vizsgálnunk a 11. csapat teljesítményét, és ha lesz esetleg egy kínai érdeklődő, és most a FOM nevében is beszélek, mert egyet fognak ezzel érteni, mivel az érdekük az üzlet fenntartása… szóval ha lenne egy csapat Kínából, száz százalékig biztos vagyok benne, hogy a FOM elfogadná, hiszen nem lenne több bevétel Kína bevonásával? Úgy hiszem, lenne.”

„De fel kell-e töltenünk a rajtrácsot egy 12. csapattal csak azért, hogy legyen 12. csapat? Nem” – húzta alá az FIA vezére. „Egy megfelelő csapatnak kell jönnie. Eljön majd az idő, amikor megfelelőnek érezzük az újabb érdeklődési eljárás megnyitását. Nem azért vagyunk itt, hogy felbosszantsuk a többi csapatot, nem fogjuk csak egy új istálló kedvéért csinálnia, hanem meg kell érnie a dolognak. Szerintük hozzáadott értékkel kell bírnia a Formula-1 üzletéhez, és ez nemcsak a bevételről szól, hanem a bajnokság hosszú távú fennmaradásáról is.”

f1-start-2025

„Ekkora darab sz*rt még életemben nem vezettem!” – Stroll a hetedik hely után

Hiába ért el erős eredményt Lance Stroll az F1-es Brit Nagydíjon, a leintést követően komoly kritikát fogalmazott meg az Aston Martin autójával kapcsolatban a rádión. Stroll és csapata remek taktikai döntésekkel jól lavíroztak az esős silverstone-i futam változó körülményei között – ő volt az egyetlen, aki az elején lágy gumit rakott fel slick abroncsként pár körig, mielőtt visszatért a csapadék –, és egy ideig dobogós helyen is haladt a kanadai.

Végül Nico Hülkenberg és még néhányan megelőzték, így hetedik lett, de mérnöke, Gary Gannon így is dicsérte a pilótát: „Őrült autó, lenyűgöző helyezés” – üzente rádión, majd erre jött Stroll válasza: „Igen, az ’őrült’ enyhe kifejezés… mármint ez a legnagyobb darab szar, amit életemben valaha vezettem, hogy őszinte legyek. De rendben van, hetedik hely.”

Később Stroll így értékelte a sajtónak a versenyét: „Nagyon vegyes hétvégénk volt: jó tempót mutattunk a pénteki edzésen, amire sajnos nem tudtunk építeni az időmérőn, így hátulról rajtoltunk. A csapat hozott néhány remek stratégiai döntést a futam során, és összességében jó eredményt értünk el. Nagyon küszködtem a gumikopással, és sajnos nem voltunk olyan helyzetben, hogy többért harcoljunk: Hülkenbergnek sokkal több tapadása volt az utolsó etapban, és ezzel a kopással a lehető legjobb eredményt értük el ma.”

Érdekesség, hogy az Astonnál Fernando Alonso is megfogalmazott egy panaszt a rádión: a kilencedikként befutó spanyolnál kevésbé működtek a taktikai lépések, mint Strollnál, ezt tette szóvá a kétszeres F1-es világbajnok. „Őrületes, hogy velem sosem csináljátok jól” – üzente Alonso.

gyoztes-vesztes-7-stroll