DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Motor

Macau GP: Bitter Sándort kérdeztük indulása előtt

Bitter Sándor már biztosan ott lesz Makaóban a VRS Hondával. Így ismét képviselheti hazánk színeit a világ egyik leghíresebb motoros eseményén.

20295_w666px_5b860e2e7a5817956f16c475a53bc139



Korábban már beszámoltunk róla, hogy Bitter Sándor ismét meghívást kapott a Macau GP-re, akkor azonban még kérdéses volt az indulása, hiszen nem állt rendelkezésére a kellő szponzori háttér. Mára ez már rendeződött, így már biztos, hogy ott lesz a világ legjobb 32-je között. Holnap kora reggel még jelenése van a DigiSportban, utána viszont szinte egyből indulnia kell, hogy időben ott legyen a helyszínen. Mi ma beszélgettünk vele a korlátok között megrendezett versenyről. Elmondása szerint ezek abszolút nem zavarják, és az sem, hogy olykor súrolják őket vállaikkal. Beszédéből sokkal inkább tükröződött a céltudatosság, hallatszott a hangján, hogy mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a lehető legjobb helyen fejezze be a makaói viadalt.

- Először is hadd gratuláljak az oldal nevében a meghívásodhoz!

Bitter Sándor: - Köszönöm szépen!

- Mi futott át először az agyadon a hír hallatán?

- Szinte sokkot kaptam, mivel először a tartaléklistán voltam, első-, vagy másodikszámúként, már nem is emlékszem pontosan. Az idei Macau GP sokkal erősebb lesz, mint a tavalyi, körülbelül az első húsz motor gyári Superbike lesz, én egy Superstockkal indulok majd. Példának okáért visszatér Stuart Easton – jelenleg ő tartja a körrekordot Makaóban – a Paul Bird Kawasakival, amivel Shakey Byrne megnyerte az idei BSB-t. Itteni csapattársa Ian Hutchinson lesz.

- Hogyan jött a lehetőség, hogy mégis ott lehetsz a Macau GP-n?

- Dean Harrison – korábbi TT Supertwin győztes – nincs száz százalékos állapotban. Ennek ellenére a csapatommal elutazott Észak-Írországba, a Sunflower Trophy-ra, ahol szombaton és vasárnap is csak egy-egy kört tudott megtenni. Ott azt mondta, nem vállalja Makaót, így jöttem én a képbe. Mivel ő a 12-es rajtszámmal indult volna, ezt „örököltem”.

orig_cf3c82496cf094b9aeda40fa291a46d6

- Mit vársz magadtól a nem mindennapi eseményen?

- A motorok közötti nagy differencia miatt komoly feladat lesz magát a limitidőt megfutni is. Bár a tavalyi Kawasakim erősebb volt, de akkor ez simán ment, törött lábbal is. Bízom benne, hogy ez most sem okoz majd gondot. Igaz, az első edzés valószínűleg majd az ismerkedéssel, a lábtartó, a fékkar és kuplungkar beállításával telik majd, mivel idén nem tudtam tesztelni Makaó előtt, de a pályát ismerem. Szerintem tavalyhoz képest körülbelül két és fél másodperccel jobb lesz a pole pozíciós idő, ehhez mérten kell majd teljesíteni. A harminckét fős mezőny második felének piszok nehéz dolga lesz, de én mindent beleadok!

- A csapat részéről van-e valamilyen elvárás a végeredményt illetően?

- Konkrét elvárásuk nincs, azonban nagyon bíznak bennem. Hogy őszinte legyek, a tegnapi napon írtam a csapatfőnöknek, hogy kicsit aggódom, nehogy utolsó legyek. Ő csak annyit reagált, hogy olyan biztosan nem fordulhat elő. Egyébként valóban vannak olyanok, akik tavaly mögöttem végeztek, remélem idén is magam mögé tudom szorítani őket. De valóban nagyon sok jó motoros és gyors motor lesz kint.

- Sikerült maradéktalanul megteremteni a szponzori hátteret?

- Mivel egészen a legutolsó pillanatig nemleges volt a válasz az indulásommal kapcsolatban, nem tudtam szponzorokat keresni és nem is akartam pénzt kérni a semmire. Bár csak néhány óra múlva lesz a kezemben a pénz, amiből a csapat felé az elhasznált gumikat, üzemanyagot, szerelők munkáját kifizetem (ebben állapodtunk meg korábban), úgy néz ki, mindent sikerült tető alá hozni, amiért nagyon hálás vagyok a támogatóimnak.

A kiutazás előtti utolsó edzés

- Hogyan tudtál felkészülni a versenyre?

- Nagyon sokat edzettem. Sajnos a Man TT óta nem tudtam motorra ülni, de fizikálisan teljesen rendben vagyok. Mivel rendkívül hosszú lesz az út, ma sem pihentem, úgy gondoltam, muszáj alaposan átmozgatnom magam. Éppen ezért elmentem egy utolsó ökölvívó edzésre, valamint kerékpároztam is.

- Van valamilyen tapasztalatod a VRS Hondáéhoz hasonló CBR-rel?

- Sajnos nincsen. Ez lesz az első alkalom, hogy ezzel a típussal próbálkozom. Valószínűleg valamivel gyengébb lesz, mint tavaly a Quattro Plant Kawasaki, plusz nincs TC. De arra ott a csuklóm, az veszi át a TC szerepét. Tavaly 19. lettem, igaz, szerencsém is volt. Remélem idén nem lesz senkinek sem technikai gondja, és nem fog megsérülni senki, nem így szeretnék előrébb keveredni. Mindenesetre szerintem már az is nagy dolog a magyar motorsportnak, hogy ott lehet egy magyar versenyző, megpróbálom belőle kihozni a maximumot.

- Számíthatunk valamilyen egyedi grafikára a motorodon, vagy a ruházatodon?

- Elég kaotikus a helyzet. A ruhám is nem rég érkezett meg, semmilyen felirat nem lesz rajta, még a nevem sem. A motor viszont gazdagabb lesz néhány matricával. Valamint elkészült az új pólóm, amin minden támogatóm megtalálható.

- Köszönöm, hogy rendelkezésünkre álltál! Zökkenőmentes megmérettetést és sok sikert kívánunk, szorítunk!

- Köszönöm szépen!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: