DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Motor

Sepangban folytatódhat a második helyért zajló csata

Továbbra sincs megállás a gyorsasági motoros világbajnokság szereplői számára: a hétvégén következik a három futamból álló tengerentúli turné utolsó felvonása, amelynek a malajziai Sepang ad majd otthont.

A királykategóriában tovább folytatódhat az összetett második helyéért zajló csata, míg a két kisebb géposztályban egyaránt bajnokavatásra kerülhet sor.

20178_w666px_0147c843c1ed6f087b292f74eae47743



Kemény időszakot élnek meg a gyorsasági motoros világbajnokság versenyzői, hiszen zsinórban három tengerentúli fordulót rendeznek számukra. A japán és az ausztrál futamokon már túlvan a mezőny, most hétvégén pedig következik az erőltetett menet utolsó felvonása, amelynek a Sepang Internation Circuit ad otthont.

A sorozat a pálya 1999-es átadásának évében rögtön (a szezonon belül még előbb is, mint a Formula-1, hiszen a motorok az idénynyitó keretében látogattak Malajziába) tiszteletüket tették a Hermann Tilke egyik legjobban sikerült művének tartott létesítményben, amely azóta is rendszeres tagja a versenynaptárban. Maláj Nagydíjat ugyanakkor már korábban is rendeztek a világ legjobb motorosai számára, ám akkor még több pálya váltogatta egymást a kalendáriumban, Sepang azonban bebiztosította helyét a naptárban, s 2000-től kezdve rendre az idény végén kapott helyet.

orig_a29ad02483fb5fd6b9046903fcf7e657

Egy kép a tavalyi Simoncelli-megemlékezésről: vélhetően idén sem feledkeznek el a három éve elhunyt olaszról

Maga az aszfaltcsík is komoly kihívás elé állítja a versenyzőket, hiszen a pálya legjellegzetesebb részének tartott két hosszú egyenes mellett számos izgalmas és előzésre alkalmas kanyar található rajta, ám a legkomolyabb nehézséget mégsem a pilóták által igazán kedvelt vonalvezetés, hanem az időjárás tartogatja számukra. Az éghajlatból következően mindig forróság és magas páratartalom fogadja a motorosokat Malajziában, emellett pedig nem ritkák a trópusi viharok sem, amelyek nem egyszer felborították akár az odalátogató versenysorozatok hétvégi programját is.

Sajnos a sepangi pálya a MotoGP rajongóinak körében nem csak a fenti tényezők miatt, hanem egy sajnálatos 2011-es haláleset okán is ismert: Marco Simoncelli három évvel ezelőtt ezen a helyszínen veszítette életét egy rendkívül balszerencsés bukást követően. Mivel az évforduló ezúttal pont a nagydíj előtti csütörtökre fog esni, biztosak lehetünk benne, hogy a mezőny méltóképpen megemlékezik majd az olasz klasszisról.

orig_fd87c0cdd6269e2c3c83a6f117d9a40d

2013-ban Pedrosa nyerte a futamot, s a bajnoki második helyért folytatott csatában idén is szüksége lenne egy hasonló eredményre

Ami az esélyeket illeti: Marc Marquez világbajnoki címének két futammal ezelőtti bebiztosítása óta a legfőbb kérdés természetesen az, hogy ki végez a tabella második helyén, ám a spanyol motoros előző versenyeken látott esés-sorozata után lassan már az is érdekelheti a nézőket, hogy vajon mikor fog újra futamot nyerni a Repsol Honda versenyzője. Ez ugyanis legutóbb még augusztus végén, Silverstone-ban sikerült neki, azóta rendre a Yamaha versenyzői diadalmaskodtak. A pálya karakterisztikáját ismerve Sepangban jó esélye lehet a széria megtörésére, ahogy jó előjel lehet számára, hogy tavaly Dani Pedrosát intették le elsőként.

Egyébként magának Pedrosának sem jönne rosszul egy futamgyőzelem, hiszen Phillip Island-i kiesésével lépéshátrányba került Valentino Rossival és Jorge Lorenzóval szemben a bajnoki második helyért folytatott csatában. A hangvillások két pilótája között azonban továbbra is kiélezett a küzdelem: a „Doktor” vasárnapi győzelmével ugyan valamelyest elhúzott csapattársától, ám a spanyol küzdőszellemét ismerve a nyolcpontos előny közel sem számít életbiztosításnak.

Emellett érdekes lehet látni majd azt is, hogyan alakul a ducatisok házon belüli küzdelme: Cal Crutchlow az utóbbi hétvégéken remek formát mutatott a régebbi verziójú Desmosedici nyergében, s Ausztráliában is csak egy hajszál választotta el egy bravúros második helytől. Ezzel szemben Andrea Dovizioso az előző napokban nem igazán találta magát, ám Sepang elvileg jobban feküdhet a GP14-nek, így még az is előfordulhat, hogy ismét borsot tud majd törni a Hondák és a Yamahák orra alá is.

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: