DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Túraautó

Elkezdődött a DTM szezon előtti utolsó tesztje

A versenyzők, akik két héttel ezelőtt még Magyarországon teszteltek, tegnap és ma már Hockenheimben köröztek, ugyanazon a pályán, ahol május 4-én elkezdődik a szezon.

Egy olyan évad indul, amely különösen fontos a DTM számára, a sorozat ugyanis harmincadik születésnapját ünnepli. Az első bajnoki címet 1984-ben Volker Strycek nyerte, aki maga is megjelent Hockenheimben, és dicsérte a DTM helyzetét, amely harminc év alatt hosszú utat járt be. "Ez a túraautók Forma-1-e" - fogalmazott Strycek.

 

Szinten felbukkant a sorozat rekordbajnoka, Bernd Schneider, aki tizenegy év alatt öt bajnoki címet szerzett. "A DTM-et különösen szoros versenyzés jellemzi már hosszú évek óta. Most vagyok arra igazán büszke, hogy ilyen sok bajnokságot nyertem itt. A világ legjobb versenyzői itt szerepelnek."

 



Közöttük nem kevesebb, mint hét bajnok található, még sosem szállt harcba egyszerre ennyi korábbi címszerző egymással. A tavalyi győztes Mike Rockenfeller, aki tisztában van azzal, milyen nehéz szezonnak néz elébe: "Várom, hogy elkezdődjön, és hogy végre a kormánynál ülhessek az első futamon. Nem érzek nyomást, hogy megvédjem a bajnoki címet. Mindenesetre az 1-es rajtszám az autómon nagy motivációt ad."

 

A versenyzőknek idén jelentős szabályváltoztatásokkal kell szembenézniük, amely a megszokott sorrendet is megkavarhatja. Hans Werner Aufrecht, a bajnokságot szervező ITR elnöke elmagyarázta: "A gyártókkal együtt ültünk össze, hogy kidolgozzuk, hogyan tehetnénk a versenyeket követhetőbbé a nézők számára. Az új szabályokkal ezt sikerült elérnünk. Ugyanakkor egyenlő feltételeket biztosítunk mindenki számára, így elméletben a rajtrácson mindenkinek esélye van arra, hogy a győzelemért harcoljon."

 

Az elgondolás egyelőre működik, a hungaroringi tesztelésen a nagy nevű bajnokok és ex-Forma-1-es sztárok helyett két fiatal pilóta, Christian Vietoris és Nico Müller bizonyultak a leggyorsabbnak, a hockenheimi első két napon pedig Marco Wittmann futotta meg a legjobb köridőt. A magyarországi teszten két-két napot vitt az Audi és Mercedes, Wittmann segítségével azonban a BMW is ugyanennyi első helyet szerzett már, amely azt mutatja, mindegyik gyártó sikeresen fel tudott készülni.

 

A keddi tesztnap eredményei:

 

1. Marco Wittmann (DEU) BMW M4 DTM 1:32,132
2. Mike Rockenfeller (DEU) Audi RS5 DTM 1:32,751
3. Christian Vietoris (DEU) DTM Mercedes AMG C-Coupé 1:32,877
4. Augusto Farfus (BRA) BMW M4 DTM 1:32,948
5. Timo Glock (DEU) BMW M4 DTM 1:32,971
6. Miguel Molina (ESP) Audi RS 5 DTM 1:33,019
7. Jamie Green (GBR) Audi RS 5 DTM 1:33,057
8. Paul Di Resta (GBR) DTM Mercedes AMG C-Coupé 1:33,103
9. Adrien Tambay (FRA) Audi RS 5 DTM 1:33,228
10. Daniel Juncadella (ESP) DTM Mercedes AMG C-Coupé 1:33,329
11. Martin Tomczyk (DEU) BMW M4 DTM 1:34,028
12. Pascal Wehrlein (DEU) DTM Mercedes AMG C-Coupé 1:34,822

 

A hétfői tesztnap eredményei:

 

1. Marco Wittmann (DEU) BMW M4 DTM 1:33,084
2. Mattias Ekström (SWE) Audi RS5 DTM 1:33,316
3. Timo Scheider (DEU) Audi RS5 DTM 1:33,590
4. Edoardo Mortara (ITA) Audi RS5 DTM 1:33,828
5. Nico Müller (CHE) Audi RS 5 DTM 1:33,944
6. Joey Hand (USA) BMW M4 DTM 1:34,061
7. Daniel Juncadella (ESP) Mercedes AMG C-Coupé 1:34,195
8. Timo Glock (DEU) BMW M4 DTM 1:34,340
9. Bruno Spengler (CAN) BMW M4 DTM 1:34,360
10. Paul Di Resta (GBR) DTM Mercedes AMG C-Coupé 1:34,761
11. Christian Vietoris (DEU) DTM Mercedes AMG C-Coupé 1:35,147
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: