DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Off-road

Harsányi és Vass Zoltán készen áll a bajnoki harcra

Az RXC Technics Motorsport csapata 2014-ben két versenyautót állít rajthoz az 500-600 lóerős, összkerék-meghajtású autókat felvonultató királykategória, a SuperCars mezőnyében, a Magyar Nyílt Rallycross Bajnokság futamain. A nyolcszoros magyar bajnok Harsányi Zoltán a régi, jól bevált Mitsubishi Lancer EVO V.-tel, míg Vass Zoltán egy újonnan épített Mitsubishi Colttal támad.

 

 



Harsányi Zoltán (Mitsubishi Lancer EVO V.)
"2006 óta megyek a Mitsubishivel, de eddig mindig, minden évben találtunk rajta valamit, amin fejleszthettünk még egy kicsit, és ez idén sem volt másképp. Egyébként kénytelenek is vagyunk folyton fejleszteni, mert mindenki más is így tesz, úgyhogy ez az egyetlen módja, hogy elöl maradjunk. Kicsit jobb lesz a motor, mint tavaly volt, jobban fogja bírni a 9000-es fordulatot. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy évről évre egyre jobb alkatrészeket lehet kapni, ami már önmagában fejlesztést jelent. Hogy benne van-e még egy bajnoki cím az autóban? Szerintem igen. Nagyon jó, kiforrott technika, és már nem okozunk egymásnak meglepetéseket. Egyedül a pályák minőségétől félek, mert a gödröket nem szereti annyira. Ezért Máriapócson is tartok kicsit a hátsó, murvás részről, az remélem, jobb állapotban lesz, mint tavaly volt, vagy ha nem, akkor ugyanúgy kiveszik a pályából, mint akkor. Ezt leszámítva egyébként nagyon kedvelem a máriapócsi pályát, nem is tudom, hányszor nyertem már ott. A célom idénre úgy gondolom, nem lehet más, mint a címvédés, és a kilencedik magyar bajnoki cím! Máriapócsra esőt mondanak, aminek én nem kifejezetten örülök, mert a 600 lóerős technikát nem vízre találták ki, ilyenkor mi kicsit hátrányt szenvedünk. De ha esik, ha nem, mi ott leszünk, tenni fogjuk a dolgunkat és a győzelmet vesszük célba. Remélem, Máriapócsra sok néző kijön, és ők is élvezni fogják, amit látnak. Jó szurkolást mindenkinek!"

 

Vass Zoltán (Mitsubishi Colt)
"Most jövünk a fékpadról, és túlélte az új autó, úgyhogy nagyon örülünk! Az az igazság, hogy a motor erősebb volt tavaly. Minden ugyanaz benne, csak egy vezérmű párat kellett kicserélnünk, de ez úgy tűnik, nem volt rá túl jó hatással. Most olyan 506 lóerőt és 675 Nm-t tud. Kell bele egy nagyobb turbó, de ez már csak Nyirádra fog megérkezni, úgyhogy Máriapócson így állunk rajthoz. Úgy néz ki, eső lesz, aminek ilyen szempontból mi most örülünk, mert így nem kell olyan "bivaly" autó az első versenyen. Ami kevésbé jó hír, hogy egy métert nem tudunk menni vele Máriapócs előtt, csak a fékpadon gurult eddig, amennyit gurult. Ami a lényeg, hogy működik, egyben van, és ott leszünk a rajtnál. Mostanság nálunk reggel 8-tól hajnal 2-ig tart a műszak, és ez így megy most már három hete, úgyhogy mindenki kezd kinyúlni, de még bírjuk. örülünk, hogy ott leszünk, ez számunkra már önmagában egy nagy siker lesz most. Hogy miért pont Colt? Az EVO V. és az EVO VI. homológja lejárt, ezért mindenképp váltani akartunk, mert bár itthon lehet lejért homológú kocsival is menni, de az Eb-n nem, és mi bízunk benne, hogy 1-2 éven belül újra lesz Nyirádon Eb-futam, akkor pedig menni szeretnénk, nem kívülről nézni, és sajnálkozni. A Colt pedig olyan szempontból adta magát, hogy mindenképp szerettünk volna a Mitsubishinél maradni, mert így minden alkatrész kompatibilis. Aztán láttuk, hogy egy cseh csapat épített már egy ilyen Coltot, ez nekünk elég volt ahhoz, hogy tudjuk, ilyet mi is tudunk csinálni! A harmadik ok a formája volt, hogy viszonylag kicsi autó, és hasonlít felépítésében azokhoz az autókhoz, amikkel az Európa-bajnokság, most már világbajnokság élmezőnyében mennek. Ez semmi esetre sem baj. Röviden ezek vezettek minket erre a döntésre, és most izgatottan várjuk az első bevetésünket a Colttal. Egy ajándék lesz ez a futam az egész csapatnak!"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: