DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Tereprali (TR)

Ezüstérmes a Cargo Racing a Túrkeve Kupán

Teljes az elégedettség a Cargo Racingnél a Túrkeve Kupa zárónapja után: Fekete Antal és Tóth György az Overdrive Toyota Hilux-szal befejezte a tereprali-évadnyitót, amelyen a népes nemzetközi mezőny legjobb magyar egységeként az abszolút értékelés 2. helyén végeztek.

 

Nagy volt a tét a Jász-Nagykun-Szolnok megyében lebonyolított háromnapos összecsapás utolsó három szelektív szakasza előtt: a szoros élmezőny kemény csatákat, igazi darálót ígért egészen a leintésig, és a zárónap ilyen tekintetben nem is okozott csalódást. A Cargo Racing versenyzőpárosára különösen komoly kihívás várt az utolsó napon, amikor a felszáradó talajnak köszönhetően a korábbiakhoz képest jobb körülmények között autózhattak.

 

Fekete és Tóth az abszolút értékelés 2. helyéről folytathatta az éllovas lengyel Chevrolet-páros, Lukasz Komornicki és Ernest Gorecki hajszolását. Kétszer Kétpó környékén száguldottak, ugyanott, ahol a Toyota-egység pénteken elsőséggel zárta a szuperspeciál-szakaszt, s meg kellett birkózni a viadal leghosszabb, 78 kilométer hosszú szakaszával is: a Cargo Racing párosa egyenletes teljesítménnyel mindhárom szakaszt a 2. helyen zárta, s bár volt, amikor gyorsabbnak bizonyultak Komornickiéknél, végül 4 perc 49 másodperc hátránnyal a lengyelek mögött, a 2. helyen fejezték az idény első futamát.

 

"Ilyen óriási sárral még soha nem találkoztam, de összességében véve tetszett a hétvége" - mondta a célban a pilóta, Fekete Antal. "A zárónapon lőtávolban voltunk lengyel ellenfeleinkhez képest, az üldözők pedig hozzánk, így a legvégéig hajtanunk kellett, de úgy, hogy közben nem tehettük kockára a célba érkezést. Ez rendkívül izgalmasnak bizonyult és mivel a közvetlen üldözőink közül ketten is kiestek a hajsza során, jól megmutatkozott, hogy nem volt egyszerű a feladat. Legjobb magyar egységként a második helyen végeztünk ebben a színvonalas mezőnyben, ami elégedettséggel tölt el bennünket, ugyanakkor azt mutatja, hogy volt értelme a télen elvégzett alapos felkészülésnek és műhelymunkának. Köszönet érte a szervizcsapatunk tagjainak. Elhamarkodott következtetést nem vonunk le abból, hogy ilyen jó eredménnyel kezdtünk, de bízunk benne, hogy a folytatásban legalább ilyen jó, vagy még jobb helyezéseket tudunk szerezni."

 

Tóth György másodpilóta hozzátette: "A ma reggeli első szelektív különösen jól sikerült, több mint 38 másodpercet javítottunk ahhoz az időnkhöz képest, amely ugyanott, a pénteki szuperspeciál legjobb eredménye volt. Ez jól rávilágít arra, hogy mennyire komoly tempót kellett menni ahhoz, hogy tartani tudjuk a pozíciónkat. Úgy érzem, hogy a kétpói szelektíveken, valamint a hosszú szakaszon is hibátlan munkát végeztünk, tökéletes összhangban voltunk Antallal. Megvolt a gyorsaságunk, kifogástalanul sikerültek a ritmusváltások, minden klappolt. Tavaly győzelemmel zártunk, most pedig egy ilyen remek eredménnyel indítottunk, ráadásul a magyar egységek közül csak nekünk sikerült szelektívet nyerni. Van okunk az elégedettségre, és ez a hétvége is arra ösztönöz bennünket, hogy a folytatásban még jobb munkát végezzünk."

 

A Terep-rallye Nyílt Országos Bajnokság, valamint a Közép-Európai Zóna Trófea (CEZ) évadnyitója után a Cargo Racing következő bevetése a május 9-11-én esedékes Riverside Baja OB-futam lesz, amely Beled térségében kerül megrendezésre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: