A várakozások szerint a Force India december elején nevezte volna meg azt a két pilótát, akik a csapat autóit vezethetik majd a 2013-as szezonban. Ez azonban még nem történt meg. A várakozások szerint a legnagyobb esélye a Force Indiánál Paul Di Resta mellett a csapat egykori német pilótájának, a csapathoz szponzori támogatást is hozó Adrian Sutilnak, vagy a csapat tartalékpilótájának, Jules Bianchinak lehet. A Ferrari támogatását élvező francia Bianchi malmára hajthatja a vizet az is, hogy a hírek szerint a Force India azt tervezi, hogy 2014-től a jelenlegi Mercedes motorokat a Ferrari erőforrásaira cseréli. Ez azonban nem túl jó hír a Mercedesszel közeli kapcsolatokat ápoló Pauld Di Resta számára, így könnyen elképzelhető, hogy Di Restának előbb, vagy utóbb, ha máskor nem, legkésőbb 2014-ben új ülés után kell néznie. Joe Saward szerint a Force Indiánál a legnagyobb gondot jelenleg nem a motorkérdés, hanem a csapat pénzügyi helyzete és kilátásai jelentik.

A Force India mindig azt mondta, hogy a szponzori háttér nem fog szerepet játszani a pilótáikkal kapcsolatos döntés meghozatalában, ugyanakkor az utóbbi időben a csapat tulajdonosai, Vijay Mallya és Roy Subrata Sahara komoly gondokkal kénytelenek megküzdeni Indiában. A hírek szerint az indiai hatóságok Saharát 2 milliárd dollár meg- illetve visszafizetésére kötelezték. Egyéb hírek szerint azonban január elejére ez nem történt meg, miközben Sahara vitatja a döntés jogalapját, ugyanakkor, ha a bíróság előtt Sahara veszít, akkor könnyen elképzelhető, hogy a vagyonát zárolják. A hírek szerint Mallya sincs jobb helyzetben, a légitársasága, a Kingfisher Airlines ugyanis 2013 elejére elveszítette az engedélyét, miközben 1.4 milliárd dollárral tartozik a hitelezőknek, a hitelezők pedig jogi lépéseket indítottak a Kingfisher Airlines ellen, hogy visszaszerezzék a pénzüket. Eközben Mallya továbbra is arról beszél, hogy az Abu Dhabi Etihad Airlines mentheti meg a cégét.

Papíron ez az ügy nagy vesztesség a Force India számára, hiszen a csapat költségvetésének a nagy részét az elmúlt években a Kingfisher Airlines állta, miközben Mallya másik cége, a United Spirits is jelentős mértékben hozzájárult a csapat költségeihez. Ez utóbbi cégét azonban Mallya nemrég eladta a brit Diageo-nak, akik azonban eddig még nem nyilatkoztak arról, hogy folytatni fogják-e a szponzorációs tevékenységüket az F1-ben. A kérdés így az, hogy a Force India más forrásokból elő tudja e teremteni a szükséges anyagi eszközöket? Egy azonban biztos: a jelen gazdasági helyzetben nehezen elképzelhető, hogy megvalósítható a csapatok korábbi taktikája, hogy egy jelentősebb kölcsönnel próbálják áthidalni a válságos időszakokat. Ezek után annak a fényében, hogy még 2013 januárjának elejére sem született döntés a pilótáik személyét illetően elég nehéz elképzelni azt, hogy valóban minden rendben megy a Force Indiánál.