A várakozásoknak megfelelően a megszokottnál is óvatosabb tapogatózással kezdődött meg az idei tesztszezon a dél-spanyolországi Jerezben.
Az első hivatalos tesztkört Lewis Hamilton tette meg a Mercedesszel, aki a lámpák zöldre váltása után szinte azonnal a pályára hajtott. A brit jó ideig csak felvezetőköröket teljesített, amelyek után azonnal visszatért a csapatához az adatok ellenőrzésére. A kezdés tehát tényleg nem volt túl intenzív, hiszen az első két óra alatt összesen csupán 7 kört kezdtek meg az autók a pályán, ebből pedig kettő is piros zászlóval végződött.
Először Kimi Raikkönen volt kénytelen megállítani a Ferrarit mindössze öt kanyar megtétele után a pályán, miután a csapat elővigyázatosságból erre kérte. Nagyjából egy órával később Sergio Perez sem tudta befejezni első körét a Force Indiával.

Hamilton lassan kezdett ráérezni az autóra, és 10:20-kor az év első mért körét is megfutotta 1:33,305-tel. Ez még így is nagyon óvatos próbálkozás volt, hiszen a tavalyi év első jerezi tesztnapjának legjobb idejét 1:18,861-gyel jegyezték.A brithez hamarosan Jean-Eric Vergne is csatlakozott a Toro Rossóval - ez a két csapat volt a legaktívabb a délelőtt folyamán, aminek talán köze lehet ahhoz, hogy múlt pénteken mindketten megejtették már az autó bejáratását.
Hamilton 1:27:820-gyel, harmadik gyorskörén állította fel az eddigi legjobb időt, ám közvetlenül ennek befejezése után az 1-es kanyar gumifalában kötött ki. Helyszíni megfigyelők szerint az első szárny szakadt le és szorult a Mecedes alá, így irányíthatatlanná téve azt a pilóta számára. Míg a brit sérülés nélkül szállt ki az autóból, a W05-ös modell elején látszólag komolyabb kár keletkezett.
Ãm öt istálló még ki sem engedte autóját a garázsból az első négy óra alatt, ami azért már aggasztó lehet számukra, és mindenképpen valamilyen technikai problémát sejtet. Közéjük tartozik a Red Bull, akiknek nevében Adrian Newey elismerte, hogy az éjszaka során talált beállításbeli hiba miatt csúszik a debütálásuk. A McLarennél az Autosport jelentése szerint az autó hátsó részén dolgoznak még mindig, míg a Caterhamnél a motor installációjával akadtak gondok, és még a Williamsnél sem történt semmiféle aktivitás. A Marussia eközben repülővel útnak indította autóját angliai gyárából, így holnap már ők is pályán lehetnek.

A korábbi F1-es technikai szakember, Gary Anderson az Autosportnak nyilatkozva elmondta, egyelőre nem tartja különösebben aggasztónak a csapatok passzivitását. "Nem meglepetés, hogy a csapatok nem tüsténkednek, hiszen ilyen helyzetben minden alkalommal, amikor beindítják az autót, újabb és újabb megoldandó problémával szembesülnek. Az autók összetett rendszerei, vezetékei és hűtési igénye rémálom a csapatok számára ebben a korai szakaszban."
"Erről fog szólni a mai nap: kiküldeni az autót, amikor csak lehet, kiküszöbölni a problémákat és szembenézni az esetleges leállásokkal a pályán. De túl fognak jutni ezen. A tavalyi autók is nagyon összetettek voltak, de az ideiek annál tízszer komplikáltabbak, így rengeteget kell tanulni róluk."
Jerezben a hagyományokhoz híven nincs hivatalos ebédszünet, így a körözés 17 óráig tovább folytatódhat.

| # | Versenyző | Modell | Idő | Kör |
| 1 | Lewis Hamilton | Mercedes W05 | 1:27,820 | 18 |
| 2 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | 1:36,530 | 11 |
| 3 | Kimi Raikkönen | Ferrari F14 T | - | 2 |
| 4 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | - | 2 |
| 5 | Sergio Perez | Force India VJM07 | - | 1 |
| 6 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | - | 0 |
| 7 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | - | 0 |
| 8 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | - | 0 |
| 9 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | - | 0 |