DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő
F1

Hamilton bukott, a Red Bull a garázsban maradt

Nagyjából 30 megtett kör és három piros zászló jellemezte a 2014-es előszezoni tesztek első délelőttjét Jerezben. Az eddigi legaktívabb Lewis Hamilton összetörte a Mercedest, Kimi Raikkönen alatt megállt a Ferrari, a Red Bull és a McLaren pedig még a pályára sem lépett.

A várakozásoknak megfelelően a megszokottnál is óvatosabb tapogatózással kezdődött meg az idei tesztszezon a dél-spanyolországi Jerezben.

Az első hivatalos tesztkört Lewis Hamilton tette meg a Mercedesszel, aki a lámpák zöldre váltása után szinte azonnal a pályára hajtott. A brit jó ideig csak felvezetőköröket teljesített, amelyek után azonnal visszatért a csapatához az adatok ellenőrzésére. A kezdés tehát tényleg nem volt túl intenzív, hiszen az első két óra alatt összesen csupán 7 kört kezdtek meg az autók a pályán, ebből pedig kettő is piros zászlóval végződött.

Először Kimi Raikkönen volt kénytelen megállítani a Ferrarit mindössze öt kanyar megtétele után a pályán, miután a csapat elővigyázatosságból erre kérte. Nagyjából egy órával később Sergio Perez sem tudta befejezni első körét a Force Indiával.



Hamilton lassan kezdett ráérezni az autóra, és 10:20-kor az év első mért körét is megfutotta 1:33,305-tel. Ez még így is nagyon óvatos próbálkozás volt, hiszen a tavalyi év első jerezi tesztnapjának legjobb idejét 1:18,861-gyel jegyezték.A brithez hamarosan Jean-Eric Vergne is csatlakozott a Toro Rossóval - ez a két csapat volt a legaktívabb a délelőtt folyamán, aminek talán köze lehet ahhoz, hogy múlt pénteken mindketten megejtették már az autó bejáratását.

Hamilton 1:27:820-gyel, harmadik gyorskörén állította fel az eddigi legjobb időt, ám közvetlenül ennek befejezése után az 1-es kanyar gumifalában kötött ki. Helyszíni megfigyelők szerint az első szárny szakadt le és szorult a Mecedes alá, így irányíthatatlanná téve azt a pilóta számára. Míg a brit sérülés nélkül szállt ki az autóból, a W05-ös modell elején látszólag komolyabb kár keletkezett.

Ám öt istálló még ki sem engedte autóját a garázsból az első négy óra alatt, ami azért már aggasztó lehet számukra, és mindenképpen valamilyen technikai problémát sejtet. Közéjük tartozik a Red Bull, akiknek nevében Adrian Newey elismerte, hogy az éjszaka során talált beállításbeli hiba miatt csúszik a debütálásuk. A McLarennél az Autosport jelentése szerint az autó hátsó részén dolgoznak még mindig, míg a Caterhamnél a motor installációjával akadtak gondok, és még a Williamsnél sem történt semmiféle aktivitás. A Marussia eközben repülővel útnak indította autóját angliai gyárából, így holnap már ők is pályán lehetnek.

A korábbi F1-es technikai szakember, Gary Anderson az Autosportnak nyilatkozva elmondta, egyelőre nem tartja különösebben aggasztónak a csapatok passzivitását. "Nem meglepetés, hogy a csapatok nem tüsténkednek, hiszen ilyen helyzetben minden alkalommal, amikor beindítják az autót, újabb és újabb megoldandó problémával szembesülnek. Az autók összetett rendszerei, vezetékei és hűtési igénye rémálom a csapatok számára ebben a korai szakaszban."

"Erről fog szólni a mai nap: kiküldeni az autót, amikor csak lehet, kiküszöbölni a problémákat és szembenézni az esetleges leállásokkal a pályán. De túl fognak jutni ezen. A tavalyi autók is nagyon összetettek voltak, de az ideiek annál tízszer komplikáltabbak, így rengeteget kell tanulni róluk."

Jerezben a hagyományokhoz híven nincs hivatalos ebédszünet, így a körözés 17 óráig tovább folytatódhat.

# Versenyző Modell Idő Kör
1 Lewis Hamilton Mercedes W05 1:27,820 18
2 Jean-Eric Vergne Toro Rosso STR9 1:36,530 11
3 Kimi Raikkönen Ferrari F14 T - 2
4 Esteban Gutierrez Sauber C33 - 2
5 Sergio Perez Force India VJM07 - 1
6 Jenson Button McLaren MP4-29 - 0
7 Sebastian Vettel Red Bull RB10 - 0
8 Marcus Ericsson Caterham CT05 - 0
9 Valtteri Bottas Williams FW36 - 0

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: