DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Motor

Team Toth: Haladunk a célunk felé

Túl van Aragónban a BMW Racing Team Toth a Superbike világbajnokság csúcskategóriájában a második versenyhétvégén is, és a magyar csapat mindkét pilótája a vasárnapi futamokon a legjobb húszban végzett: ifjabb Tóth Imre kétszer a 18., míg a kategória történetének második legfiatalabb pilótájaként induló Sebestyén Péter előbb a 20., majd a 19. helyen végzett. A csapat szereplése egyre jobb irányt mutat, és a mostani adatokkal megerősítve további fejlődés várható két hét múlva, az asseni versenyhétvégén.


 

Sporttörténelmi pillanat volt Ausztráliában, amikor a BMW Racing Team Toth két magyar versenyzője kigurult Phillip Island aszfaltjára a Superbike-világbajnokság csúcskategóriájában. Ilyen szinten ugyanis még sosem versenyzett teljes szezont magyar istálló. A csapat ezen a hétvégén a spanyolországi Aragónban folytatta a szereplését, és ezúttal már mindkét pilóta teljesítette a két futamot, ráadásul mindketten a legjobb húsz között végeztek.



 



 

Ifjabb Tóth Imre az első futamon sajnos elrontotta a rajtját, és ez több körön keresztül rányomta a bélyegét a teljesítményére. A versenytáv második felében azonban ráérzett a pályára, és ennek megfelelően folyamatosan javult, és a végén sikerült a 18. helyre felküzdenie magát. A második futamon viszont jól kapta el a rajtot, ám ezúttal váltógondok hátráltatták, ám így is sikerült jó köröket teljesítenie, aminek következtében ismét a 18. helyen zárt.



 

"Eléggé küzdelmes versenyeken vagyok túl, rengeteg gondom volt, igaz, nekem is voltak hibáim, de úgy érzem, az első futam vége elég jól sikerült. A második versenyen a rajtom jó volt, sőt, az első körökben nagyon jól éreztem magam a motoron. Sajnos a futam utolsó harmadában váltógondjaim akadtak, és ennek okát mindenképpen meg kell találnunk. Úgy érzem, az első, ausztráliai versenyhez képest sikerült előre lépnünk, és az alapbeállításokat is megtaláltuk a következő, asseni versenyhétvégére. Haladunk a célunk felé, ám rengeteg munka vár még ránk" - értékelte a versenyeken nyújtott teljesítményét Imi.



 



 

Sebestyén Péter mindkét futamon remekül kapta el a rajtot, ám amíg délelőtt az első kör végén előzés közben hibázott és elhagyta a pályát, addig a második versenyen bevetett új beállítás nem bizonyult nyerőnek, így Peti előbb a 20., majd a 19. helyen zárt. "Kifejezetten jól kaptam el a rajtokat, ami jó jel a továbbiakra nézve, ám sajnos az első futamon hiába előztem le több versenyzőt, ha az első kör végén hibáztam, és mire visszataláltam a pályára, már sehol sem volt a mezőny. Végig egyedül motoroztam, ám legalább teljesítettem életem első versenyét, ahol rengeteg tapasztalatot szereztem. A második futamra egy új beállítást próbáltunk ki, ami végül rossznak bizonyult. Ennek ellenére sokat léptem előre, és végre egy egész versenyhétvégét a BMW-n tölthettem. Kezdem megszokni az új kategóriát, az itteni versenyszituációkat, és most már az a legfontosabb feladatunk, hogy Assenre megtaláljuk a futómű optimális beállítását" - jelentette ki Peti.



 

Az Aragóni futam végeredménye

8.40 - 8.55 Superbike warm up

Eredmény:

1. Davide Giuliano (olasz, Ducati Superbike Team) 1:58.402,

2. Tom Sykes (brit, Kawasaki ZX-10R) 1:58.568,

3. Jonathan Rea (brit, Honda CBR1000RR) 1:58.604,

" 22. Ifjabb Tóth Imre (magyar, BMW S1000 RR) 2:03.177,

" 26. Sebestyén Péter (magyar, BMW S1000 RR EVO) 2:05.784.



 

10.30 - Superbike első futam

Eredmény:

1. Tom Sykes (brit, Kawasaki ZX-10R),

2. Loris Baz (francia, Kawasaki ZX-10R) 4.275 mp hátrány,

3. Jonathan Rea (brit, Honda CBR1000RR) 8.418 mp hátrány,

" 18. Ifjabb Tóth Imre (magyar, BMW S1000 RR) 1:48.781,

" 20. Sebestyén Péter (magyar, BMW S1000 RR EVO) 2:01.152.



 

13.10 - Superbike második futam

Eredmény:

1. Tom Sykes (brit, Kawasaki ZX-10R),

2. Loris Baz (francia, Kawasaki ZX-10R) 0.338 mp hátrány,

3. Marco Melandri (olasz, Aprilia Racing Team) 0.470 mp hátrány,

" 18. Ifjabb Tóth Imre (magyar, BMW S1000 RR) 1:37.427,

19. Sebestyén Péter (magyar, BMW S1000 RR EVO) 2:04.042.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: