Nico Rosberg mondhatni úgy kezdte az éles bevetést Szingapúrban, ahogy Monzában befejezte, azaz egy nagy elfékezéssel. A német első mért körében érkezett túl nagy tempóval a 8-as kanyarba, a bukótérben állt meg, majd hátratolatás után folytatni tudta útját, és végül ez nem is volt hatással az edzésére, hacsak az elfékezett abroncsa nem kap még szerepet a továbbiakban.
Az egyébként balesetek nélkül lezajló első 18 perc a kiesők terén nem hozott meglepetést - a Marussia és a Caterham pilótái mellett a túlkormányzott Lotusszal Pastor Maldonado, az erőtlen Sauberrel pedig Adrian Sutil búcsúzott - az élen viszont annál szokatlanabb látvány tárult elénk. A két Ferrari érte ugyanis el a legjobb időket Kimi Raikkönen vezetésével, ami megerősítette a Fernando Alonso által a szabadedzéseken mutatott forma valósságát. A maranellóiak úgy bizonyultak mindenkinél gyorsabbnak, hogy a teljes mezőny felhelyezte a szuperlágy abroncsokat az utolsó gyorskörre, mivel túl nagy a köridőbeli különbség a két abroncstípus között.
A Q2-re a Ferrarik továbbra is ott maradtak a Mercedes nyomában, bár ezúttal csak mögéjük sorolhattak be. Rosberg azonban taktikai hátrányba került hozzájuk és csapattársához képest, hiszen ő nem volt elégedett a köridejével az első menet után, és még egyszer kihajtott, miközben Hamilton, Alonso, Raikkönen és Daniel Ricciardo is spórolni tudott egy szett szuperlágyat. A két Red Bull és a két Williams is viszonylag kényelmesen továbbjutott, az utolsó két hely pedig Kevin Magnussennek és Danyiil Kvjatnak jutott. A második szakasz nagy búcsúzója Jenson Button lett, aki utolsó próbálkozására is csak a 11. helyet tudta elcsípni.
A végjátékra mindenki egy fokozattal feljebb kapcsolt, és az első Q3-as körök után elképesztő szoros és szokatlan állás alakult ki a tabellán. Ekkor Felipe Massa érte el a leggyorsabb időt Ricciardo, Alonso és Raikkönen előtt, miközben Hamilton és Rosberg csak a 6-7. álltak, még ők is három tizeden belül Massához képest.
A második menet drámaian kezdődött a Ferrari finnje számára - Raikkönen motorhibát jelzett a rádión a felvezető körében, mire válaszul a mérnöke megállásra kérte őt, így idején már nem tudott javítani, és erős kezdése után a 7. helyre csúszott vissza.
Massa csak egy árnyalatnyit tudott faragni előző körén, így első befutóként Ricciardo átvette tőle az első helyet. A két Mercedesnek úgy tűnt, nehéz dolga lesz elcsípni az ausztrált, különösen úgy, hogy Hamilton csúnyán elfékezte magát az 1-es kanyarban, ami miatt nem is volt igazán acélos az első szektora. A brackley-i csapat autói utolsóként futottak be és a necces időmérő végén helyreállították a rendet: Rosberg megelőzte Ricciardót, majd a pillanatokkal később mögötte érkező Hamilton korábbi hibája ellenére is hét ezreddel jobb időt tudott nála futni, ezzel lefoglalták az első rajtsort a versenyre. Ricciardo mögé csapattársa, Vettel érkezett meg, míg Alonso csak az 5. lett, öt ezreddel lemaradva a némettől. A további sorrend: Massa, Raikkönen, Bottas, Magnussen, Kvjat.
A Szingapúri Nagydíj vasárnap közép-európai idő szerint 14 órakor rajtol.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:45.681 | - |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:45.688 | 0.007 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:45.854 | 0.173 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:45.902 | 0.221 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:45.907 | 0.226 |
6 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:46.000 | 0.319 |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:46.170 | 0.489 |
8 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:46.187 | 0.506 |
9 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:46.250 | 0.569 |
10 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:47.362 | 1.681 |
11 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:46.943 | 1.262 |
12 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1:46.989 | 1.308 |
13 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:47.308 | 1.627 |
14 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:47.333 | 1.652 |
15 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:47.575 | 1.894 |
16 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:47.812 | 2.131 |
17 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:48.324 | 2.643 |
18 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:49.063 | 3.382 |
19 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:49.440 | 3.759 |
20 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:50.405 | 4.724 |
21 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:50.473 | 4.792 |
22 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:52.287 | 6.606 |