DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Raikkönen: A vezetési stílusom hátráltatott

A finn világbajnok elmondta az Autosportnak, hogy nem az új alváz, sokkal inkább egyéni gumikezelése okolható a Kínai Nagydíjon elért gyenge eredményért.

Míg Fernando Alonso végre megszerezte a Ferrari első idei dobogós helyét Sanghajban és közvetlenül a Mercedesek mögött ért célba, Kimi Raikkönen vesszőfutása folytatódott, mindössze nyolcadik pozícióban szelte át a célvonalat. Felmerülhetett a kérdés, hogy a gondok forrása talán az új alváz, amelyet azután kapott meg, hogy a régin a bahreini verseny utáni tesztelésen repedéseket észleltek - a körözgetés emiatt félbe is maradt, mivel kockázatosnak ítélték meg a folytatást.

 

Raikkönen azonban cáfolta a feltételezést: "Inkább a vezetési stílusom, a hideg körülmények és a gumikezelés nehézségeinek kombinációja miatt szerepeltem így. Ha az autóval lett volna gond, nem lett volna gyors az új gumikon. A pálya karakterisztikájának is volt benne szerepe."

 



A csapat az első felfüggesztésen módosított, hogy könnyebben vezethetővé tegyék a 2007-es világbajnok autóját, ám Raikkönen végig küszködött a tapadással, vezetési stílusa miatt nem tudta eléggé felhevíteni az első abroncsokat. "Nem dolgozom meg túl keményen a gumikat, ezért amikor nedvesek és hidegek a körülmények, nem melegednek meg eléggé. Ha új szett kerül fel, az jól működik egészen addig, amíg a hátsó el nem fogy. Ilyenkor lassítanod kell, a gumik lehűlnek, visszaút pedig nincsen."

 

"Nincs erre semmilyen bűvésztrükk, amivel hirtelen meg tudnám változtatni a stílusom, hogy megfelelő legyen. A mostani jól működik néhány helyszínen, máshol viszont nem. Megoldásokat kell keresni erre a helyzetre, mert ha egyszer belekerülünk, akkor nem tudunk kimászni belőle - ez pedig főleg a versenyen fájó" - zárta Raikkönen, aki egyelőre csupán a bajnoki tabella 12. helyét foglalja el.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: