DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Williams: A hátsó egyenesben lehetünk erősek

A Williams Martini Racing a szezon negyedik versenyére, a Kínai Nagydíjra készül. A pilóták arra számítanak, a hátsó egyenesben előnyre tudnak szert tenni.
Rob Smedley, teljesítményért felelős igazgató:
"Sanghaj az egyik legmodernebb pálya, jó keveréke a gyors és lassú kanyaroknak. Ezen a pályán két kanyar nagyon megterheli a bal első abroncsokat. Az egyes kanyar egy jobbos, amelynek a bejárata nagyon gyros, de sokat kell lassítani a csúcspont felé. A 12-es kanyar hasonló, az autó bal eleje nagy terhelést kap, amikor a hátsó egyeneshez érsz. Mindkét kanyar problémát okozhat a gumikezelésben, különösen az első abroncsok szemcsésedésében. A 12-es kanyartól következő egyenes a hajtűkanyarig a 2014-es naptárban a leghosszabb, így erre is be kell állítani az autót, miközben a pálya többi részeire is koncentrálni kell. A pálya nagyon huplis és évről évre változik, így a mechanikai beállítás esetén minden problémára kell figyelni, amit az aszfalt okozhat."

Felipe Massa:
"Nagyon hosszú egyenes található Kínában, amely jó előzési lehetőséget nyújthat, különösen autónknak, mivel jó végsebességgel rendelkezünk. Vannak lassú kanyarok is, ahol jó leszorítóerő szükséges, remélhetőleg javulást érünk el ezeken a területeken. Néhány új alkatrészre számítunk, amely segíthet a tapadásban és más területeken is javulni kell. Javítani kell az esős teljesítményen, ezért arra számítunk, száraz idő lesz a hétvégén, én is jobban szeretném a száraz időt, de kemény munkát kell elvégezni az autó javítása érdekében."

Valtteri Bottas:
"Eddig a szezon pozitív és várjuk Kínát. A teljesítményben még javulni kell, különösen mivel ez a pálya teljsen más, mint Bahrein. A hosszú egyenes lehet az erősségünk, mivel előzhetünk, de a kanyarokban is jónak kell lenni ahhoz, hogy közel kerüljünk az előttünk haladóhoz és előnyre tegyunk szert. Bízunk benne, a lassúbb részekre javul a leszorítóerő. Amint sikerül ezen javítani, akkor az általános teljesítménnyel foglalkozhatunk. Az időjárás változékony lehet Kínában, de jelenleg úgy tűnik, száraz verseny lesz."
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: