DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Méhes meglátása: Nagyhét a Ferrarinál

Nem tudni, lesz-e belőle feltámadás, mindenesetre Maranellóban Stefano Domenicali beáldozásával kezdődött a nagyhét.

Amire egyébként sokan vártak, mi több: vágytak már. Amikor a múlt héten a Ferrari főhadiszállásán készítettem interjúkat, a mostani időkről szólva többen is benne látták a fejlődés kerékkötőjét.

 

- Todtot igazából senki sem szerette, de hozta a sikereket - mondta egy munkatárs. - Amikor Domenicali lett az utóda, egy dolognak lehetett örülni, hogy legalább olasz.

 

Vagyis nem nagyon tartották alkalmasnak a szerény, halk szavú fiút a sportigazgatói posztra - ehhez képest elég sokáig húzta.

 

- A peches emberektől meg kell szabadulni - állította egy régi vágású mérnök. - Ott van Massa esete. Már régi el kellett volna bocsátani. Tessék, most hogy feléledt a Williamsnél. Domenicalival is ezt kéne csinálni, mindenki jobban járna.

 

És óhaja teljesült.

 



Kétségtelen, a katasztrofális évkezdet után Montezemolo elnöknek tennie kellett valamit. Elvégre ő maga jelentette ki, hogy elege van a vb 2. helyekből, idén bajnoki címet akar. Ehhez képest meg"

 

Tudjuk, hogy nem a sportigazgató építi az autót, de ezzel szemben mindenért ő felel. Jean Todt abban volt jó, hogy összerakta a nyerő csapatot: Schumacherrel, Ross Brawnnal, Rory Byrnnel. Ez nem jött össze Domenicalinak, sőt, az az Aldo Costa, akit ő küldött el a Via Ascariról, a bahreini futam végén ott állt a dobogón - Mercedes-színekben.

 

Innentől kezdve persze a jövő a kérdés: Matteo Mattiacci gatyába tudja-e rázni a Scuderiát? Egy viszonylag fiatalemberről van szó, aki máris bizonyított az egyik legkeményebb piacon, Amerikában. De az autószalonok világa mégis csak más, mint a versenypályáké, és így, a "semmiből" jőve bizonyára nem lesz egyszerű dolga. Miképpen az is lehet, hogy félig-meddig outsiderként épp a berögződött gyakorlatot fogja megújítani, és valami egészen speciálisat hoz a Ferrari F1-es csapatának életébe. Erre volt példa negyven éve épp Luca di Montezemolo, aki 27 évesen voltaképp az egyetemi padsorokból landolt a Gestione Sportivo élén, és egy év múlva Laudával már bajnokok voltak.

 

Mégis, túl gyors változásokban nem bíznék, elvégre a mai F1 kicsit bonyolultabb gépezet, minden szempontból, mint az 1974-es volt. De igyekezetben nem lesz hiány, az új seprő meg, feltételezem, nagyon akar majd (jól) seperni.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: