DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hunt vs Lauda - McLaren vs Ferrari

A napokban került a mozikba Ron Howard filmje a ""Rush", ami két nagy bajnok, James Hunt és Niki Lauda heroikus küzdelmét mutatta be az 1976-os világbajnoki cím megszerzéséért. A Formula-1 azonban nem csak a pilóták küzdelméről szól, az autók is majdnem ugyanolyan fontos szerepet játszanak a győzelemben. A kanadai Auto123.com segítségével nézzük hát meg a McLaren M23-as és a Ferrari 312T2-es csatáját a számok és lóerők alapján.


Az 1976-os szezonban az osztrák Niki Lauda volt az uralkodó világbajnok, aki a Mauro Forghieri által tervezett Ferrari 312 T2 versenyautóval akarta megvédeni a világbajnoki címét. Lauda első számú kihívójává pedig végül a brit James Hunt vált, aki Gordon Coppuck McLaren M23-asával vette fel a harcot az ágaskodó paripa ellen.

Ferrari 312 T2
Motor
Elrendezés: Ferrari Type 015 180º V12
Elhelyezés: Középmotor hosszirányba beépítve
Tömege: 170 kilogramm
Konstrukció: könnyűfém motorblokk
Lökettérfogat: 2,992 köbcenti
Furat/löket: 80.0 mm/49.6 mm
Kompresszió viszony: 11.8:1
Szelepek: hengerenként 4 szelep, DOHC
Vezérműtengely: fogaskerék hajtású
Üzemanyag befecskendezés: Lucas
Olajozás: száraz olajkarteres
Szívómotor
Teljesítmény: 500 lóerő/373 KW 12 200-as fordulatszám mellett
Forgatónyomaték: 320 Nm/9700-as fordulatszám mellett
Literteljesítmény: 167 lóerő/liter

Karosszéria
A karosszéria: önhordó (monocoque) alumínium/kompozit karosszéria
Első felfüggesztés: kettős keresztlengőkar, belső rugó/lengéscsillapító egység
Hátsó felfüggesztés: négylengőkaros (felső kar, alsó keresztlengőkar és egy központi keresztkar)
Kormányzás: fogasléc és kúpkerék
Fékek: négy Brembo tárcsafék, a hátsók belül elhelyezve
Sebességváltó: Ferrari Type 015, 5 sebességes manuális
Meghajtás: hátsókerékhajtás
Tömeg: 575 kilogramm

Teljesítmény adatok
Súly-lóerő arány: 0.87 lóerő/kg
Végsebesség: 290 km/h


McLaren M23
Motor
Elrendezés: Ford Cosworth DFV 90º V8
Elhelyezés: Középmotor hosszirányba beépítve
Tömege: 168 kilogramm
Konstrukció: alumínium motorblokk
Lökettérfogat: 2,993 köbcenti
Furat/löket: 85.7 mm/64,8 mm
Kompresszió viszony: 11.0:1
Szelepek: hengerenként 4 szelep, DOHC
Vezérműtengely: fogaskerék hajtású
Üzemanyag befecskendezés: Lucas
Olajozás: száraz olajkarteres
Szívómotor
Teljesítmény: 485 lóerő/362 KW 10 600-as fordulatszám mellett
Literteljesítmény: 162 lóerő/liter

Karosszéria
A karosszéria: önhordó (monocoque) alumínium karosszéria
Első felfüggesztés: kettős keresztlengőkar, tekercsrúgók
Hátsó felfüggesztés: kettős keresztlengőkar, tekercsrúgók
Kormányzás: fogasléc és kúpkerék
Fékek: négy hűtött tárcsafék
Sebességváltó: Hewland DG 400, 6 sebességes manuális
Meghajtás: hátsókerékhajtás
Tömeg: 595 kilogramm

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: