DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

Ecclestone mesterségesen javítaná fel a V6-os turbók hangját

A jövőre érkező új, nyugodtabb hangzású V6-os turbómotorokkal Bernie Ecclestone továbbra sem tud megbarátkozni, ezért elképzelhetőnek tartja, hogy mesterségesen adnak majd karakteresebb hangzást az új turbóknak.


Ecclestone nincs egyedül a 2014-es új motorszabállyal kapcsolatos félelmeivel, legutóbb például az Ausztrál Nagydíj főszervezője, Ron Walker fejtette ki az aggodalmait.

"Bernie is igazolni fogja, hogy a V6-os hangja nagyon fűnyíró-szerű és mi ez ellen foggal és körömmel harcolni fogunk" - nyilatkozta Walker az F1 üzleti ügyeivel foglalkozó újságírónak, Christian Sylt-nak.

A motorgyártók már kevésbé elégedetlenkednek az új szabályok miatt, ők ugyanis úgy tekintenek a 2014-es motorszabályra, mint ami az autózás egy új korszakába vezet. A 2014-es motorszabály ugyanakkor eddig nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, hiszen a Honda, a Volkswagen és a Toyota bátortalan érdeklődésétől eltekintve eddig még egyetlen egy autógyár sem jelezte, hogy az új szabályok miatt be akar szállni az F1-be, sőt a Cosworth valószínűsíthető távozásával a motorszállítók száma a jelenlegi 4-ről 3-ra fog csökkeni jövőre. Ecclestone szerint az ok egyszerű: a radikális szabályváltozás ugyanis valójában komoly kockázatot jelent a gyártók számára. "A veszély az, ami sokszor megtörtént már, hogy ha valami nem fog működni a gyártó számára, akkor egyszerűen kiszáll" - nyilatkozta Ecclestone az Autoweeknek.

Az első nagy probléma Ecclestone szerint azonban az új V6-os turbók hangja lesz, amivel bizony tenni kell valamit, ha nem akarjuk azt, hogy a rajongók nagy része elforduljon a sporttól. "Egyetértek azzal, amit Ron Walker mond, hogy biztosítani kell azt, hogy a motorok elérjék a 16 000-es fordulatszámot" - nyilatkozta Ecclestone. "De mi tudjuk, hogy nem fogják elérni, az üzemanyag ellátás ugyanis korlátozva lesz, ezért az egy nagy kérdés, hogy el tudják-e érni a 16 000-es fordulatszámot."

A megoldás Ecclestone szerint az lehet, hogy mesterségesen javítják majd fel a V6-osok hangját. "De talán mi hasonlóvá tehetjük majd a hangzásukat a jelenlegi motorokéhoz" - vélekedik Ecclestone.

A 2014-es új motorszabály azonban még csak az út eleje lesz az F1-ben. Walker szerint Jean Todt, az FIA elnöke azt mondta neki Ausztráliában, hogy "a következő lépés a hibrid erőforrás lesz. Én erre azt mondtam: és mi lesz a hanggal, mire ő: majd teszünk egy hangládát az autók hátuljába. Te jó Isten!"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: