DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

Vettel és Webber rivalizálása tovább folytatódik

Sebastian Vettel és Mark Webber kapcsolata a Maláj Nagydíjat követően újra megromlott, a tavalyi világbajnok a csapatsorrendet figyelmen kívül hagyva megelőzte csapattársát. Azonban Vettel és Webber között nem ez volt az első eset, amikor feszültség alakult ki.

2007, Japán Nagydíj



"Ez egy gyerek, nemde? A gyerekek kevés tapasztalattal jót cselekednek, majd mindent elb*sznak" - közölte Webber, miután a Toro Rosso újonca, Sebastian Vettel majdnem öt és fél évvel ezelőtt tönkretette versenyét a Fuji Speedway versenypályán. Itt kezdődött igazából a két pilóta közötti harc és habár sikerült asztal alá söpörni a problémát, figyelmeztető jel volt.

2009, Kínai Nagydíj

Nem volt ütközés, vagy vita a 2009-es Kínai Nagydíjon, de a dolgok komollyá váltak a Red Bullnál. Vettel megszerezte a Milton Keynes-i csapat első Formula-1-es győzelmét. A német pilóta három versenyt teljesített csak a csapatnál, miután átszerződött a Toro Rossótól. Webber a második helyen ért célba, azonban ez sértette az ausztrál önérzetét, aki komoly szerepet vállalt abban, hogy a mezőny végi alakulatból élcsapat lett.

2010, Török Nagydíj

A 2010-es Török Nagydíj fordulópont volt Vettel és Webber életében. A páros között robbant a bomba. Komoly harcot vívtak az első helyért, majd a 39. körben ütköztek. Vettel kiesett, Webber első vezetőszárnya megsérült.

Brit Nagydíj, 2010

Mindkét Red Bull pilóta új első vezetőszárnyat használ ta Brit Nagydíjon, de Vettel autóján az utolsó szabadedzés során megsérült a szárny. Mivel a német pilóta vezette a világbajnokságot, a csapat úgy döntött, leszereli Webber autójáról az új szárnyat és azt a német pilótának adta. Azonban miután Vettel megszerezte a pole pozíciót, az első körben defektet kapott és Webber győzött. Az ausztrál pilóta a futam leintése után így nyilatkozott: "Nem rossz egy második számú pilótától."

Brit Nagydíj, 2011

Miután pole pozíciót szerzett, Webber szerette volna az első rajtpozíciót győzelemre váltani Silverstone-ban. Annak ellenére, hogy a vizes pályán a rajtnál veszített Vettellel szemben, a száradó pályán sikerült felzárkóznia és nyomás alá helyezte csapattársát. A második helyért kibontakozott harc során Webber figyelmen kívül hagyta a csapatutasítást arról, hogy tartsa a távolságot. Webber végül a harmadik lett, de beismerte, nem hallgatott a csapat utasítására és tovább nőtt a feszültség a két páros között.

Brazil Nagydíj, 2012

A harmadik világbajnoki címért küzdve Vettel a szezonzáró brazil futamon át kellett hámozza magát a mezőnyön. Miután a futam elején megpördült több autót kellett megelőznie, azonban meglepetésre Webber volt az egyik olyan pilóta, akivel kerék-kerék elleni küzdelmet kellett folytatnia. Végül Vettelnek sikerült megszereznie a bajnoki címet.

Maláj Nagydíj, 2013

"Multi 21" az a kifejezés, amely mindig eszünkbe fog jutni a 2013-as Maláj Nagydíjról. A kerékcserék utolsó köre után Webber úgy gondolta, simán célba érhet az első helyen. De Vettelnek más elgondolása volt és a győzelemért küzdött, végül a 45 körben megelőzte csapattársát, felrúgva ezzel a verseny előtti megegyezést. Webber dühös lett, jelezve, hogy mindig hátrányos megkülönböztetésben részesült csapattársával szemben.

Most az a kérdés: hogyan folytatódik tovább a páros rivalizálása?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: