DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Formula-E

Ezért nem jön a BMW a Formula-E-be

Amíg egyik német autópiaci riválisa, az Audi az ABT oldalán már szerepet vállalt az elektromos sorozatban, a BMW-nek komoly oka van rá, hogy miért nem akarnak gyártóként beszállni.

A fenntartható fejlődés szempontjából komoly vonzerőt jelent az autógyártók számára a Formula-E „zöld” jellege, eddig viszont csak két nagy cég, a Renault, és a DS révén a Citroen van jelen a sorozatban. Noha az ABT Sportline nevében ott figyel az Audi is, a négykarikások csak technikai támogatást nyújtanak a csapat számára, nem pedig legyártják a teljes hajtásláncot, úgy ahogyan a fentebb említett „riválisok”.

 



Az Autosport információ szerint a BMW szerepvállalása is felmerült, azonban a bajorok – akik jelenlegi szerződésük értelmében a biztonsági autót, valamint más, hivatalos járműveket szállítanak a sorozatnak – addig nem szeretnének beszállni, amíg kötelező az autócsere versenyek közben. Nemrég Christian Horner mondta azt a Formula-E-ről, hogy éppen emiatt közvetít negatív üzenetet a fenntartható energiáról, most a BMW Motorsport vezetője emelte ki ezt, mint visszatartó tényezőt.

„Ha megfontolnák, hogy nem kellene autót cserélni verseny közben, azzal igencsak más irányt vennének az elképzeléseink” – idézte Jens Marquardt-t az Autosport. „Ha megnézzük, hogy milyen viták folynak manapság az elektromos mobilitásról, látható, milyen fontos dologról van szó.” Noha a Nemzetközi Automobil Szövetség a 2018/19-es, tehát az ötödik Formula-E szezontól kezdve tervezi az egyautós versenyeket, Marquardt úgy véli, hogy még nincs minden „kőbe vésve”.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: