DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

Kit szeretne csapattársnak Valtteri Bottas?

Nyakatekerten fogalmazott a finn pilóta, aki arról beszélt, milyen kollégát szeretne maga mellé a Williamsnél – gondosan ügyelve arra, hogy ne mondja ki, amit mindenki tényként kezel, hogy a csapatnál lesz jövőre.

A Szingapúri Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján bizonyosodott be, milyen furcsa helyzetben van Valtteri Bottas, aki szinte biztosan marad a Williams kötelékében 2017-ben, de ezt a csapat és versenyző részéről még nem jelentették be. Bottas jövőjénél sokkal érdekesebb az, ki kapja meg a grove-i csapat másik, Felipe Massa visszavonulása után megüresedő ülését – a pletykák szerint az addigra 18 éves Lance Stroll, a Formula-3 éllovasa lehet a befutó. Új williamses csapattársáról kérdezték a médiaeseményen Bottast, aki azonban még nem mondhatja ki, hogy jövőre a Williamsnél szerepel – ez a furcsa válasz kerekedett belőle:



„Egy dolog biztos és tény, hogy jövőre új csapattársam lesz, emellett továbbra sem kapott nyilvánvaló megerősítést, hogy a Williamsszel leszek-e vagy sem. De igen, új csapattársam lesz, és mindig is mondtam, és most is úgy érzem, annál jobb, minél gyorsabb a csapattársad. Függetlenül attól, hogy kicsoda, amíg gyors, addig mindig lökést ad mindkettőtök teljesítményének, és segíti a csapatot.”

„Jó lenne, ha csapatjátékos lenne, de nyilvánvaló, hogy nekem semmilyen beleszólásom nincs a csapattárs személyébe, teljes mértékben a csapattól függ – amellyel versenyezni fogok –, én abban bízhatok, hogy minden rendben lesz” – hangzottak Bottas gondosan megválogatott szavai.

A 27 éves versenyző elismerte, hogy Szingapúrban valószínűleg nem fognak olyan erősen teljesíteni, mint Monzában, ahol hatodikként ért célba, ami Baku óta a csapat legjobb eredménye volt: „Ez egyértelmű, Monza sokkal jobban alakult, mint amit a korábbi versenyeken láttunk, a gyors pályák igazán kedveznek az autónknak. Egyértelmű, hogy a Red Bull kissé előnyben volt, de sokáig magunk mögött tudtuk tartani. Ez viszont egy teljesen eltérő pálya, ahol több leszorítóerőre van szükség, jó mechanikai tapadásra, sokáig kitartó gumikra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: