DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Alonso: Verstappen nem csinált semmi rosszat

A McLaren kétszeres világbajnoka megvédte az F1-es Belga Nagydíj után a kritikát kereszttüzébe kerülő hollandot – igaz, azt a spanyol is elismerte, hogy néhány korábbi megmozdulása nem volt korrekt.

Max Verstappen és Kimi Raikkönen már nem először akadtak egymásra a múlt hétvégén: korábban Barcelonában és a Hungaroringen is nagyot meccseltek egymással. A magyar futam után már volt is egy kis összetűzés a mezőny rangidőse és legfiatalabb tagja között, ám az igazi vihart kettejük spái csatája váltotta ki. Különösen Verstappen azon manőverének szabályosságát kérdőjelezték meg, amikor a Kemmel-egyenesben behúzta a finn elé a Red Bullját, akinek emiatt el is kellett vennie a gázról a lábát. Számos korábbi pilóta felszólalt az ifjú holland ellen, Fernando Alonso azonban védelmébe vette:

Verstappen-Raikkönen-Spa-DPPI



„Úgy gondolom, van egy szabály, miszerint a féktávon nem változtathatsz irányt, illetve akkor sem, ha egy autó még nincs melletted. De egy manőver még engedélyezett addig, amíg még a mögötted haladó autó előtt vagy” – magyarázta a rutinos spanyol, akinek szavait a Motorsport.com szakoldal idézi. „Nem hiszem, hogy Kimi mellette lett volna, s Max úgy mozdult volna rá és terelte le a fűre. Elég késői volt a manőver, de talán nem mérte fel, hol van Kimi. De Kimi még mögötte volt, szóval az írott szabályok szerint rendben volt.”

Azt ugyanakkor Alonso is elismeri, hogy Verstappen korábbi megmozdulásai között lehetett találni kifogásolnivalót – a McLaren-Honda versenyzője szerint a lényeg, hogy féktávon vagy még az egyenesben történik-e az irányváltás: „Nem szabad összekavarnunk a rajongókat a két, teljesen különböző esettel, hiszen Kimi és Verstappen között az egyenes közepén történtek a dolgok, de más a helyzet, ha ugyanez a féktávon van, mint Ausztráliában, amikor rosszul mértem fel a fékezési pontot.”

„Magyarországon viszont, úgy érzem, Max túl sokat mozgott a 2-es kanyar féktávján, és túl agresszív volt. Erről beszéltünk is Németországban a versenyzői eligazításon. Minden pilóta elégedetlen volt Max hungaroringi viselkedésével, mivel mindez a 2-es kanyar féktávján történt, s féktávon nem szabad irányt változtatnod. De az egyenesekben egyszer bemozdulhatsz, amíg a másik autó nincs melletted” – vélekedett Alonso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: