DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Már a Renault-motor is megelőzte a Ferrarit

Az eddig is világosnak tűnt, hogy a Red Bullnál ütőképesebb autót építettek, mint Maranellóban. Ricciardo szerint azonban már motortéren is egy szinten vannak az olaszokkal.

Emlékszünk még, milyen erőviszonyok uralkodtak a motorok között 2015-ben? Csak a Mercedes és Ferrari rúghatott labdába – és volt olyan időszak, amikor egyesek azt nyilatkozták, a Ferrari hibridje azonos szinten van a németekével –, a Renault és a Honda óriási lemaradásban volt, nem véletlen, hogy a Red Bull ott akarta hagyni hosszú távú partnerét. A Renault aztán idén (az energiaitalos csapat versenygépében TAG-Heuerre keresztelve) megtalálta a helyes utat, sőt, még annál is előbbre tartanak, amennyire gondolnánk.

Legalábbis ha hihetünk az egyik TAG-motoros autót vezető Daniel Ricciardónak: „Amikor év elején Melbourne-be mentünk, nem sokra számítottunk az előző szezon végéhez képest. De már ekkor több lóerővel rendelkeztünk, a fejlesztés pedig segített, azóta mindig kicsivel többet és többet találtunk. Üdítő látni a fejlődést mindkét oldalon, a karosszéria és erőforrás jól dolgozik együtt.”



„Tulajdonképpen pariban vagyunk a ’16-os Ferrari-motorral, ami pozitív, hiszen igazán sokat javultak tavalyhoz képest. A Toro Rosso ’15-ös Ferrariját egyértelműen magunk mögött hagytuk, a jó irányba tartunk, ennél többet pedig nem is kérhetünk” – idézi az Autosport lap Ricciardót, aki ennek ellenére úgy véli, Monzában, ahol a leginkább számít a végsebesség, még a Ferrarié lesz az előny:

„Nagyobb esélyük van, hogy legyőznek minket Monzában. De ha mégis sikerül megvernünk őket, annak nagyon örülhetünk Szingapúr és Suzuka előtt, melyek papíron nekünk kedveznek” – mondta az ausztrál, akinek csapata már 22 ponttal áll a rivális istálló előtt a bajnoki második helyen. „De nem fogom kihagyni őket a számításból, Seb erős abban, hogy fordítson, és Kimi is képes rá, ha jó napja van. Készen állunk arra, hogy harcoljunk a Mercedesszel, de arra is, hogy a Ferrari szintén csatlakozhat.”

Az Autosport összegyűjtette a Belga Nagydíj legjobb végsebességeit motorokat tekintve. Ez alapján a három gyártó nagyon közel volt egymáshoz, a Mercedes 319,8, a Ferrari 317,9, a Renault pedig 316,4 km/h-s maximumot ért el. A Renault fejlődése annak tekintetében még figyelemreméltóbb, hogy az istálló idén csak Monaco előtt nyúlt erőforrásához, míg a Ferrari számos alkalommal fejlesztett. Az Olaszországban érkező új motorukkal kifogynak a zsetonokból – míg a Renault-nak még 21 egység áll rendelkezésére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: