DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 19. vasárnap
F1

Hamilton Mercedese továbbra is problémás

A brit versenyző gyenge rajtjáért a Mercedes kuplungját tette felelőssé. Ugyanaz a probléma tért vissza, amely idén többször hátráltatta az F1-es csapatot. Hamilton szerint Rosberget is érintette.

Ahány alkalommal idén Lewis Hamilton pole-pozícióból indult – Ausztrália, Bahrein és Spanyolország után Kanadában negyedszer – mindig pozíciókat veszített a rajtnál. Montrealban, ahol végül megszerezte idei második futamgyőzelmét, a mögüle startoló Sebastian Vettel ugrotta át az indulásnál, és Nico Rosberg is mellé került. A két Mercedes összeért, végül pedig ez vezetett ahhoz, hogy a német versenyző csak az 5. helyen zárta futamát.



„A kuplung meleg volt, a nyomaték túl alacsony, ezért mikor kiengedtem a kuplungot, nem jött nyomaték” – idézi az Autosport lap Hamilton, aki kuplungproblémának tulajdonítja a nehézkes indulást. A Mercedes korábban már vizsgálatot végzett a rajtok ügyében, de úgy tűnik, nem sikerült maradéktalanul megoldani az anomáliát. „Ha összehasonlítjuk Nicóval, az ő nyomatéka sem volt akkora, mint várta, de még mindig jobb az enyémnél. Csak csúszott a kuplungom, pedig pontosan úgy csináltam a műveletet, ahogy kérték. Meg fogják vizsgálni az esetet, mivel eddig nem sikerült igazán megérteni. Az adatokat nézve örülök, hogy nem követtem el hibákat, de ez a kuplung egyértelműen hátráltat minket.”

Hamilton hozzátette, a probléma szórványosan fordul elő, ezúttal épp a legrosszabbkor érkezett: „Egész hétvégén fantasztikus indulásaim voltak, de a kuplung nem viselkedik mindig ugyanúgy. A formációs kör rajtja remekül sikerült, kiengedtem a kuplungot, tökéletesen működött, kifogástalan nyomatékkal, kerékkipörgés nélkül. Körbeértem, pontosan úgy csináltam, ahogy kérték, erre az átkozott csak csúszott. Ez egy prioritás Nico számára is, ezért amikor beszélni fogunk a fontos teendőkről, elkezdhetünk dolgozni rajta” – mondta a háromszoros világbajnok.

Érdemes hozzátenni, hogy a Mercedes hivatalos sajtóközleményében egyetlen alkalommal sem merül fel a „kuplung” szó. A két idézett csapatvezető, Toto Wolff és Paddy Lowe egyike sem beszél a problémáról, Hamilton nyilatkozatában pedig az szerepel: „Nem tudom, mi történt a rajtnál.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: