DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A Mercedes is örül a szabad motorfejlesztésnek

Andy Cowell szerint rossz az a szabályrendszer, ami nem engedi meg a felzárkózást - a német F1-es gyártó úgy véli, hogy a kiegyenlítettebb küzdelem az ő érdekük is.

A Formula-1 rengeteg kritikát kapott az utóbbi időben azért, mert túl sok szabály korlátozza és gátolja a fejlesztést, így a Mercedes előnye gyakorlatilag ledolgozhatatlan - ez azonban most változhat, hiszen amellett, hiogy 2017-től már eltörlik a zsetonrendszert, idén a hajtáslánc minden eleme szabadon fejleszthető. Andy Cowell szerint ennek a világbajnok istálló is örül és úgy véli, hogy az ő érdekük is a szorosabb verseny. 

Hamilton-dppi_1



"Idén 32 zsezont használhatunk fel, akár már Melbourne előtt, akár az utolsó futamon, akár a kettő között" - nyilatkozta Cowell. "A lezárt területek megszűntek, mert nem akartuk, hogy valamelyik gyártó lehetetlen helyzetbe kerüljön ezek miatt, hiába van jó ötletük a fejlesztésre. Nem jó az a szabályrendszer, ami nem teszi lehetővé a felzárkózást" - véli a Mercedes F1-es motorfejlesztésért felelős ügyvezetője.

A Mercedest sokan vádolták azzal, hogy különböző eszközökkel gátolták eddig a szabad fejlesztést, hogy hosszabb távon is megmaradjon az előny - ez tulajdonképpen logikus lépés lenne, de Cowell szerint erről szó sem volt. Azt viszont elismerte, hogy korábban olyan területeket fejlesztettek, amelyekhez a szabályok értelmében később már nem nyúlhattak.

"Amikor szembesültünk a szabályokkal 2014-ben, nagyon koncentráltunk azokra a területekre, amelyekkel a szezon közben már nem foglalkozhattunk, illetve ott fejlesztettünk leginkább, amiről tudtuk, hogy a fekete zóna alá esik majd. Idén viszont már azon dolgozol, amin akarsz és arra használod fel a 32 zsetont, amire akarod" - fogalmazott Cowell. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: