DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
F1

Ferrari: Nem a Red Bull-lal akartuk legyőzetni a Mercedest

Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke erős, lényegre törő szavakkal fogalmazta meg, hogy miért is mondott nemet a Red Bull kérelmére, amikor az energiaitalosok az ő motorjaikat akarták megszerezni 2016-ra.

A Red Bull a mezőny minden motorgyártójával tárgyalásba kezdett, amikor nyáron a vezetőség felismerte, hogy mégsem lesz olyan könnyű helyettest találnia a Renault után, mint azt előzetesen gondolták. Ám a Mercedestől, a Hondától és a Ferraritól is nemleges választ kaptak, és alapvetően mindegyiküktől azért, mert ezen márkák vezetői féltek, hogy a nemrég még bajnoki címeket halmozó Red Bull az ő motorjukkal a gyári támogatással rendelkező csapatuk fölé nőhet.

A Ferrari elnöke minden korábbinál őszintébben és nyersebben fogalmazta meg ezzel kapcsolatos véleményét egyik legutóbb tett nyilatkozatában:

„A saját szerkezetünkben kellett megbirkóznunk néhány bizonytalansággal, megpróbálva áthidalni a technológiai lemaradásunkat. Emiatt veszélyes lett volna a Ferrari versenyképességére nézve, ha a miénkkel megegyező hajtásláncot adunk egy olyan csapatnak, amelynek megvan a képessége arra, hogy az élen harcoljon” - idézi Marchionnét az Autosport.

Dppi_00215003_476



„Én amellett köteleztem el magam, hogy megvédjem és támogassam a Ferrarit. Az egyáltalán nem érdekel, hogy a Red Bull-lal győzessem le a Mercedest. Szóval ha valaki azzal jön oda hozzám, hogy adjak neki motort, mert el akarja kapni a Mercedest, akkor rossz helyen kopogtat. Én azt akarom, hogy a Ferrari nyerjen. És jól tudjuk, hogy a Red Bull mire képes, hiszen Sebastian Vettellel többször is megmutatták, legyőzve minket a bajnoki címekért.”

Marchionne szerint pedig már csak amiatt is abszurd lett volna sikerhez segíteniük a Red Bullt, mert a Milton Keynes-ieknek jóval kevesebbe került volna a Ferrari-motor használata, mint az anyacsapatnak.

„Nézzük csak meg, mekkora összegeket költ a Red Bull a karosszéria fejlesztésére. Az lenne csak az igazán nagy egyenlőtlenség a pályán, ha ezután eladnánk nekik a motorjainkat, amelyek ára egyáltalán nem tükrözi, hogy mi mennyit költöttünk a kifejlesztésére. Ilyen dolgok pedig nem érdekelnek minket” - hangoztatta újabb érvét. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: