DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 20. hétfő
F1

Verstappen pályalevágással az edzés élén

Meglepő név zárta az élen az első szabadedzést a visszatérő Mexikóvárosban, ám elsőségének módja is szokatlan volt. Max Verstappen levágta az egyik kanyart a leggyorsabb körén, így végzett Kvjat előtt.

Amikor kigyulladtak a zöld lámpák a bokszutca végén, nedves pálya fogadta a mezőnyt az éjszaka folyamán lehullott csapadék következményeként. Már nem esett, így a csapatok gyors felszáradásra számítottak, és valóban, az első félóra végén már senki nem tartózkodott kint intermediate-eken.

Dppi_00115017_263



A pályával való ismerkedést tehát a víz tovább nehezítette, mintha a friss, olajos aszfalt nem lett volna önmagában is elég ahhoz, hogy rengeteg pályaelhagyást produkáljon. Különösen az első percekben, és főként az S-kanyarokban számos kicsúszást láthattunk, és a másfél óra alatt két újonc, Max Verstappen és Felipe Nasr is bemutatott egy-egy megpördülést.

Nico Rosberg is átélt meleg pillanatokat, mégpedig a szó legszorosabb értelmében. A fékek hűtése itt különösen nagy kihívás elé állítja a csapatokat, és erre látványos bizonyítékot is kaptunk, amikor a német hátsó fékei lángolni kezdtek, ami kicsúszást is eredményezett a Mercedes számára. A tűz elaludt, mire Rosberg visszatért a bokszba, így különösebben nem hátráltatta a délelőttjét az eset.

Ahogy a pálya állapota egyre javult, úgy tudtak folyamatosan egymásra licitálni a pilóták is a leggyorsabb körökkel. Az utolsó körök megkezdése előtt a két Red Bull állt az élen, ám végül mégsem őket, hanem a fiókcsapatuk versenyzőjét, Max Verstappent hozta ki első helyen az időmérő rendszer. A holland azonban úgy érte el Danyiil Kvjaténál (és a vele holtversenyben záró Kimi Raikkönenénél) három tizeddel jobb körét, hogy az S-kanyarokban egy helyen lecsúszott a pályáról, ezzel tulajdonképpen levágta a kanyart. Verstappen idejét végül nem vették el, nyilván azért, mert szabadedzésen egyébként sincs semmi jelentősége a sorrendnek.

A McLaren számára nem kezdődött jól a hétvége, és nem is csak a motorcseréért járó büntetések miatt. Mindkét pilótájuk időt veszített ugyanis az edzés utolsó perceiben: Jenson Button autójában már ekkor megkezdte az új erőforrás beszerelését a csapat, míg Fernando Alonso abroncsán egy vágást találtak, így azzal a garnitúrával már nem küldték vissza a spanyol a pályára. Ehelyett a kétszeres bajnok jobb híján intermediate-eken körözött az utolsó percekben, noha a körülmények már egyáltalán nem indokolták ezt.

 

1 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1:25.990 - 38
2 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1:26.295 0.305 27
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1:26.295 0.305 36
4 Sebastian Vettel Ferrari 1:26.886 0.896 31
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:27.185 1.195 28
6 Nico Rosberg Mercedes 1:27.196 1.206 19
7 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1:27.303 1.313 26
8 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1:27.410 1.420 37
9 Sergio Perez Force India/Mercedes 1:27.581 1.591 19
10 Felipe Massa Williams/Mercedes 1:27.695 1.705 24
11 Lewis Hamilton Mercedes 1:27.723 1.733 27
12 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:28.498 2.508 27
13 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1:28.559 2.569 30
14 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1:28.579 2.589 25
15 Jolyon Palmer Lotus/Mercedes 1:28.711 2.721 24
16 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1:29.099 3.109 16
17 Fernando Alonso McLaren/Honda 1:30.072 4.082 17
18 Alexander Rossi Marussia/Ferrari 1:30.619 4.629 23
19 Jenson Button McLaren/Honda 1:32.091 6.101 9
20 Will Stevens Marussia/Ferrari 1:32.866 6.876 11
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: