DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Ne várjunk csodát a Spában érkező új szabályoktól

Az FIA nemrég bejelentette, hogy a Belga Nagydíjtól az F1-es pilóták kevésbé vehetik majd igénybe a csapat segítségét a versenyeken, ám a mezőny tagjai máris figyelmeztetik a rajongókat, hogy ne várjanak változást.

A Magyar Nagydíj lesz az utolsó olyan futam, amelyen a pilóták és a csapatok még a korábbi szabályok szerint ténykedhetnek a pályán, hiszen a nyári szünet után, Spától már alaposan lekorlátozzák, hogy a bokszból milyen információkat juttathatnak el a versenyzőknek a mérnökeik. A csapatnak eddig fontos szerepe volt a rajtoknál is, hiszen ők ismertették pilótáikkal a kuplungnak azon pozícióját, amely mellett a leghatékonyabb lehet a start. Ez a lehetőség többé nem lesz adott, mivel az FIA nagyobb felelősséget akar adni a pilóták kezébe, ám a mezőny tagjai szerint ennek a valóságban nem lesz komoly nyoma a versenyeken.

„Nem gondolom, hogy nagy hatása lesz az egésznek” - vélekedett a Williams teljesítménymérnöke, Rob Smedley. „Egyedül akkor lesz változás, ha valaki szörnyen mellényúl a rajtnál. Összességében azonban semmi különbséget nem fog hozni a rajtnál mutatott teljesítményben, és úgy általában sem. Talán minden autó kicsit lassabban rugaszkodik majd el, mivel immár nem lesznek betáplálva a kuplungra vonatkozó tökéletes beállítások, de ez nem fog látszani.”

Dppi_00115009_522



És a rádió másik végén állók véleménye is hasonló, Romain Grosjean szerint sem dől össze a világ attól, hogy a rajtnál nem kapnak majd annyi segítséget.

„Egy bizonyos folyamatot kell követnünk, ami most talán csak annyiban változik, hogy a kuplungra és a nyomatékra vonatkozó utolsó módosításokat kihagyjuk. És attól, hogy az erre vonatkozó információkat nem kapom meg, még semmi eget rengető nem fog történni. Kicsit szélesebbre vesszük majd azt a sávot, amiben mozoghatunk, és a megszokott procedúrát alkalmazzuk továbbra is” - magyarázta a Lotus franciája, aki szerint a futamok alatti információk hiánya sem lesz tragédia, dacára annak, hogy tavaly ősszel még hevesen ellenezte a mezőny az FIA hasonló szándékát.

„Mostanra már mindenki kicsit jobban átlátja, hogy mi is folyik körülötte. Még mindig vannak viszont olyan biztonságot célzó rádióüzenetek, amelyeket meg kell kapnunk, például a fékek túlmelegedésével kapcsolatban. De nem hiszen, hogy ez meg fogja változtatni az életünket, és ugyanígy a látványosságot sem.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: