Zsinórban négy egyéni és konstruktőri világbajnoki cím után a Red Bull labdába sem rúghatott a Mercedes ellen 2014-ben. Három futamgyőzelmet és bajnoki harmadik helyet szereztek, ám azokat sem a címvédő bajnok, Sebastian Vettel, hanem Daniel Ricciardo által – a német versenyző csupán a bajnokság ötödik helyéig és négy dobogós helyig jutott. Christian Horner azonban más szemszögből látja a történteket.
„Az egyik legnagyobb erőpróbát jelentő év volt. Ha visszatekintünk az elmúlt hat évre, azt hiszem, csapatként az egyik legnagyobb eredményünk volt, hogy visszajöttünk onnan, ahol a szezon elején álltunk” – magyarázta Horner a crash.net-nek. „Szinte semmiféle pályán töltött tapasztalunk nem volt, innen eljutottunk szezon végén a második helyig, csak a Mercedes győzött le minket, három versenyt nyertünk, és számtalanszor álltunk pódiumon – ez egy hatalmas eredmény volt az egész csapat részéről, figyelembe véve, hogy lóerőben is hátrányban voltunk.”

A gyenge kezdés miatt a szezon folyamán többször felmerült, hogy a Red Bull lecserélné motorpartnerét, a Renault-t. „Ez egészen egyszerű. Régóta tart a kapcsolatunk a Renault-val, sok versenyt nyertünk velük. A Mercedes sosem adna nekünk motort, a Ferrarinál nem lehetsz több ügyfélnél. Ezért a nehezebb utat választottuk, de jobban belefolytunk a munkába. Viry és Milton Keynes sokkal közelebb került egymáshoz.”
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szintén osztja Horner meglátását. „Sokkal jobbak voltunk, mint amire számítottunk. Eredményesen sikerült felépülnünk. Olyan nagy hátrányunk volt lóerők terén, hogy nem tudtuk kihasználni a karosszéria potenciálját, mert ha felfelé állítottuk a szárnyat, akkor rengeteget veszítettünk az egyenesben. Ezért mindig kompromisszumot kötöttünk. Azt hiszem, jól sikerült. Ahogy esély támadt, hirtelen ott voltunk.”