Különösen a szezon elején volt érdekes téma a Mercedes és a Renault erőforrásai közti különbség, most az idény zárásakor, összegzésekor ismét felmerült ez a kérdés. Azt követően, hogy az év elején 70, majd később 40, nyáron pedig 60 lóerő lemaradásról szóltak a hírek, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egy a franciák szempontjából igen kellemetlen számadatot közölt az Autosprinttel:

„A motorunk jelenleg 75 lóerővel gyengébb a Mercedesnél” – mondta Horner a viry-iek erőforrásáról, akik továbbra is küzdenek azért, hogy feloldják, vagy legalábbis lazítsák a motorok befagyasztását, és többet, illetve tovább fejleszthessenek a turbóikon. Ezt érthető módon egyedül a Mercedes, illetve partnercsapataik ellenzik.
„Ha megnézzük a kanyarsebességet, még mindig mi vagyunk a legjobbak” – folytatta Horner. „De sajnos nincs meg a szükséges teljesítmény. Amikor 75 lóerő a hátrányod, nem is számít, mi áll még a rendelkezésedre. Mit tehetsz még? Semmit” – mondta a brit csapatvezető, aki szerint igen igazságtalan az, hogy most korlátozzák a fejlesztéseket, miközben korábban, amikor a Red Bull volt fölényben, sokat tettek a csapat aerodinamikai előnyének megtöréséért.
„Remélem, hogy a Renault csökkenti majd a különbséget a jövőben, de ez nem lesz könnyű. Hiszen ha korán befagyasztasz egy új technológiát, nagyon nehéz megoldani minden problémát. A múltban egy pillanatig se kételkedtek megváltoztatni a technikai szabályokat, kivétel nélkül azzal a céllal, hogy lelassítsák a Red Bullt. Így volt ez a kettős diffúzorral, a befújt diffúzorral, a flexibilis alkatrészekkel és a motorvezérléssel is.”