DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 20. szombat
F1

Horner a motorbefagyasztás teljes feloldásával fenyeget

Egyre inkább elmérgesedik a helyzet az F1-es csapatok között a motorfejlesztések befagyasztása körüli vitában. Mivel a Mercedes semmilyen enyhítésre nem bólint rá, a Red Bull kilátásba helyezte, hogy erre válaszul 2016-tól kezdve teljesen feloldhatják a fejlesztési tilalmat.

Dppi_00114010_754



A fejlesztések mértékét az új motorformula érkezése mellett is a kezdetektől fogva korlátozzák, és jelen állás szerint csak a téli holtszezonban lehet a hajtásláncon módosításokat végezni, majd az idény során használt változatot minden gyártónak le kell adnia február végén. Az idén lemaradásban lévő Ferrari és Renault folyamatosan azért küzd, hogy valamilyen enyhítést harcoljanak ki már a következő szezonra, amit az idő rövidsége miatt már csak minden csapat hozzájárulásával tehetnek meg. Az előnyét megőrizni akaró Mercedes azonban továbbra is hajthatatlan, és nem egyezik bele sem abba, hogy február helyett márciusra tolják ki a homologizációs határidőt, sem pedig abban, hogy a szezon közepén egyszer bizonyos mértékű fejlesztéseket engedélyezzenek.

A kvótarendszerben mért módosítások mellett a Red Bull és a Ferrari azt javasolta, hogy júliusban 13 tokennek megfelelő motorfejlesztést hajthassanak végre a gyártók, a Mercedes azonban ezt soknak tartotta és csak kisebb részarányt, 5 tokent javasolt, amit azonban a riválisok nem fogadtak el.

Christian Horner feldühíti a Mercedes keményfejűsége, és elhintette annak lehetőségét, hogy ha 2015-re nem kapnak semmilyen engedményt, akkor 2016-tól kezdve teljesen feloldhatják a motorfejlesztések korlátait. Ahhoz ugyanis, hogy arra az évre változtassanak a szabályokon, már nem kell teljes egyetértés, mindössze a csapatok többségének jóváhagyására van szükség, ami jóval könnyebben elérhető.

Dppi_00113005_526

„Szerintem ez az egyetlen lehetőség” - hangsúlyozta Horner annak a fontosságát, hogy még most megállapodjanak egy bizonyos fokú enyhítésben a következő évre. „Ellenkező esetben többségi szavazással 2016-tól teljesen feloldhatjuk a korlátozást. Ha minden így marad, fájdalmas döntést kell hoznunk 2015-ben a 2016-2018 közötti időszakra, ami nevetséges. Hiszen ez végül azt eredményezné, hogy mindannyian sokkal több pénzt költenénk egy hosszabb időszakon keresztül.”

„Ezt elkerülendő most meg kellene nyitnunk egy bizonyos kaput annak érdekében, hogy a Renault, a Ferrari és a Honda felzárkózhasson.”

A Red Bull csapatvezetőjének szavai fenyegetésként hangzanak, és Horner elmondása szerint nem is viccel, hiszen elege van a Mercedes hozzáállásából, akik egyszer már beleegyeztek az engedményekbe, később azonban mégis visszahátráltak.

„Az egész elég frusztráló, hiszen mindig leülünk átbeszélni ezeket a dolgokat, majd abban a hiszemben kelünk fel az asztaltól, hogy megállapodtunk valamiben, végül azonban mégis változnak a dolgok. Nevetséges, hogy nem tudunk megoldást találni, és fogalmam sincs, hova fog ez az egész kilyukadni” - aggodalmaskodott a Red Bull főnöke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: