DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap
F1

Raikkönen: Javult az érzés, de még mindig nem az igazi

A maranellóiak máig utolsó F1-es világbajnoki címét 2007-ben begyűjtő Kimi Raikkönen az idei év és a mostani hétvége nagy részében is küszködik a Ferrarival, ami miatt közel sem tud olyan teljesítményt nyújtani a pályán, mint szeretne.



A Jégember a tőle szokott higgadtsággal viseli a helyzetet, és örül minden apró részsikernek, ami a javulás felé mutat. Az austini időmérő edzésen a minimális elvárást sikerült teljesítenie, bejutott a Q3-ba, és ott a 9. helyen végzett, csapattársától, a kétszeres világbajnok Fernando Alonsótól ezúttal csak két tizedmásodperccel elmaradva.

„Az autóm viselkedése ma már jobb volt, mint tegnap, és úgy-ahogy elégedett voltam az egyensúllyal is, még ha nem is sikerült összeraknom egy elég jó kört ahhoz, hogy előrébb végezzek. Valamiért továbbra sem sikerült kijavítanunk a problémát, ami az autó elejével kapcsolatban észlelünk. A pálya összes szektorában csúszkál az autó, ami rengeteg alulkormányzottságot okoz. Ez sajnos behatárolja a lehetőségeinket, és nem egy ideális faktor. De mint mindig, úgy holnap is megpróbáljuk kihozni a legtöbbet abból, amink van. Biztos vagyok benne, hogy azáltal, hogy nap mint nap keményen dolgozunk, előbb-utóbb megoldást fogunk találni a problémánkra” – mondta el a Ferrari időmérő utáni sajtóanyagában Raikkönen.

A másik tűzpiros autóval Fernando Alonso a 6. helyet tudta megszerezni az austini kvalifikáción. A kétszeres világbajnok spanyol az időmérő után az autosport.com-nak nyilatkozva őszintén beszélt arról, hogy a Red Bullhoz hasonlóan náluk is felmerült annak lehetősége, hogy erőforrást cserélnek, és vasárnap a bokszutcából erednek a mezőny után, ám végül máshogy döntöttek, inkább egy régebbi, gyengébb motort betéve az autóba, de elkerülve a büntetést.

A 6. rajthely ennek fényében nem rossz, így van ezzel Alonso is. „Szerintem ez egy jó időmérő volt, és elnézve az előttem végzők idejét, nem hiszem, hogy végezhettem volna ma ennél jobb pozícióban. A pálya felülete sokkal jobb, mint az előző években volt, de épp ezért a gumik is jobban kopnak, úgyhogy a minimum két kerékcsere elkerülhetetlennek tűnik. A hőmérséklet ma csökkent tegnaphoz képest, de nem hiszem, hogy ez, vagy a szélirány folytonos változásai kihatással lesznek a holnapi stratégiánkra. A verseny hosszú, és bármi megtörténhet, beleértve a megbízhatósági tényezőket is, amik idén különösen előtérbe kerültek” – zárta mondandóját a spanyol.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: