DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Még a behajtók sem tudják, hogy kié a Caterham

Úgy tűnik, nem csak a nyilvánosság számára zavaros a helyzet a Caterham körül. A csapat a jelek szerint, különös vonzalmat érez az iránt, hogy tulajdonlási jogvitákba keveredjen, amint már a behajtók sem látnak át teljesen.

Az egész már akkor elkezdődött, amikor a csapat harcba szállt a jelenlegi Lotusszal a névhasználatot illetően, és bár az az ügy megoldódott, az előző tulajdonos, Tony Fernandes tovább kavarta a szálakat. Az istálló eredetileg a 1Malaysia Racing Team licenszével versenyzett, aztán képbe került a Caterham, amelynek a versenyrészlege és a sportautókat gyártó Caterham Cars két külön cég, ezt követően Fernandes alapított még GP2-es és Moto2-es csapatot is, majd miután az F1-est eladta, két különálló versenycsapat létezett Caterham névvel. Aztán itt vannak ugyebár az F1-es istálló új, svájci és közel-keleti tulajdonosai, akiket senki sem ismer, és mint kiderült, Leafieldben is több különálló részlege van a cégnek.

Dppi_00114016_336



A napokban behajtók érkeztek Leafiledbe, és bár az egyelőre nem világos, hogy pontosan ki ellen is indult eljárás, a csapatnál állítják, hogy egy teljesen más cég került a hivatalos szervek kereszttüzébe, aminek semmi köze az F1-es istállóhoz. A behajtók egyik képviselője, Finbarr O’Connell nyilatkozata azonban minden kétséget kizáróan felfedi, hogy kikről is van szó.

„Egyértelmű, hogy akik megvették ezt a céget Tony Fernandestől, képtelenek azt finanszírozni” - mondta. „Az F1-es csapatok esetében hagyományosan egy vezető személlyel kell egyeztetni, akit a nyilvánosság is ismer. Azonban a Caterham jelenlegi tulajdonosainak kiléte nem teljesen világos számomra.”

„Az a feladatom, hogy a lehető legtöbb pénzt visszajuttassam a cégbe, amivel aztán kifizethetem a hitelezőket és a beszállítókat. A jogi tanácsom az lenne, hogy ezeket az autókat most én birtoklom, és nem engedem ki őket a gyárból addig, amíg egy elfogadható egyezségre nem jutunk” - ez utóbbi mondata pedig olyan aggodalmakat váltott ki a médiában, miszerint a Caterham nem tudja majd időben elreptetni autóit a jövő hétvégi USA Nagydíj helyszínére, Austinba. Persze az nem derült ki egyértelműen, hogy O’Connell milyen autókról beszélt jelen esetben.

Az istálló vezetője is utalt rá, hogy nincs minden rendben, és bár minden tőlük telhetőt megtesznek, mégis minden nap a fennmaradásukért küzdenek.

„Ebben a csapatban a meglepetések sohasem érnek véget” - ironizált Manfredi Ravetto. „Ez nem valami szép, mert hiszem, hogy sikerült úgy átalakítatunk a csapatot, hogy az kézben tartható és élhető legyen. Ám ha minden nap 10 meglepetés ér minket, akkor naponta 10 csodát kell végrehajtanunk. Csak amiatt aggódok, hogy mi fog történni, ha kifogyunk a csodákból.”

Kíváncsian várjuk, hogy hova lyukad ki a Caterham története, mert ez az ügy már legalább olyan szövevényes, mint az, hogy mit kezd magával jövőre Fernando Alonso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: