DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 20. péntek
F1

Az 5 legcsúnyább F1-es versenyautó

Az eddig bemutatott új 2014-es versenyautók közül több finoman szólva sem nyerte el a rajongók tetszését, de vajon tényleg a 2014-es autók a Formula-1 valaha volt legcsúnyább versenyautói? A kanadai Auto123.com szerint a válasz nem, és ennek alátámasztására gyorsan el is készítette a saját csúnyasági top 5-ös listáját.


5. Lotus 76

A Ford Cosworth motoros Lotus 76-os versenyautót Ronnie Peterson az 1974-es Dél-Afrikai nagydíjon vezette először, az autó mindössze 7 futamon állt rajthoz az 1974-es szezonban és csak egy 4. helyre volt képes a Német Nagydíjon, így elmondhatjuk, hogy a Lotus 76-os bizony nem a legjobban sikerült és legszebb alkotása volt Colin Chapmannek.

4. Arrows A2

Az Arrows istálló és Dave Wass illetve Tony Southgate szörnyszülöttje az 1979-es Francia Nagydíjon tűnt fel Riccardo Patresével és Jochen Massal a volánjánál. A Ford-Cosworth motorját használó autónál a tervezési koncepció az volt, hogy a lehető legnagyobb mértékben kihasználják a ground effect hatást. Ez végül sikerült, így az első szárnyakra sem volt többé szükség az Arrows A2-ese azonban nehezen kezelhetőnek bizonyult a kanyarokban, a túlsúlyos masina erejéből így végül mindössze két 6. hely futotta.

3. March 711

A Ford-Cosworth motorját használó March 711-es legmeglepőbb újdonsága a magasra emelt nagy lapos első szárny volt, ez az ötlet azonban egyáltalán nem működött, pedig maga az autó nem volt rossz, hiszen Ronnie Peterson 5 dobogós helyezésével a második helyen zárta az 1971-es szezont.

2. Tyrrell 025

A Mika Salo révén mindössze egy 5. helyre képes (1997 Monacói Nagydíj) Tyrrell 025-ös a furcsa áramszedő X szárnyairól híresült el. A kisé furcsa és nem túl szép X szárny megoldást a többi istálló kezdetben értetlenül nézte, majd miután az 1998-as szezonban egyre több csapat, köztük a Ferrari is alkalmazni kezdte az FIA gyorsan biztonsági okokra hivatkozva betiltotta azt.

1. Ensign N179

A szintén a Ford-Cosworth motorjait használó Ensign N179-es méltán indulhat a valaha készült legcsúnyább Formula-1-es versenyautó kitüntető címéért. Mo (Morris) Nunn 1979-ben pályára lépő alkotásánál az alapkoncepció az volt, hogy a hűtő és olaj radiátorok oldaldobozokból az autó orrára való áthelyezésével nagyobb tervezési szabadság érhető el a szárny profilok területén, ezáltal pedig növelni lehet a leszorító erőt. A végeredmény pedig nem csak, hogy csúnya lett, de az alapkoncepció egyáltalán nem működött"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: